130 گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد در قزوین صادر شد

قزوین-ایرنا-مدیرکل استاندارد قزوین گفت: در دی ماه سال جاری 130 فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد از سوی این اداره کل صادر شده است.
محمودرضا طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش تقریبی مربوط به این کالاهای وارداتی 400میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار کرد: این اقلام شامل انواع قطعات خودروهای سبک و سنگین از جمله دیسک کلاچ سواری، لنت کلاچ، باطری، قطعات اسکانیا، تسمه دینام ، قطعات کولر خودرو و انواع شوینده ها و مواد بهداشتی از جمله مسواک، خمیر دندان، شامپو، نوار بهداشتی، لوازم ارایشی، پوشک بچه، مایع دستشویی و لوازم و تحریر و مواد غذایی از جمله پاستیل، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس بوده است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: اقلام یاد شده از کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه، اسلواکی، پاکستان، سوئیس، هندوستان، کره جنوبی، تایوان، اتریش، سریلانکا، مجارستان، امارات، روسیه، چین وایتالیا وارد کشور و گمرک قزوین شده اند.
طاهری یادآور شد: در راستای اجرای پنجره واحد در استان قزوین و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین، کالاهای وارداتی مورد بازرسی قرار می گیرند تا از ورود کالاهای بدون کیفیت به کشور جلوگیری شود.
مطابق با قانون و برای پیشگیری از واردات و صادرات کالاهای نامرغوب، هرگونه کالای وارداتی و صادراتی پیش از خروج و ورود به کشور باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کندد.
3013/ 6128
خبرنگار:رضااولادی*انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

نظر خود را ثبت کنید