برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی «شاه بیت» معرفی شدند

تهران-ایرنا- آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی «شاه بیت» با موضوع ائمه اطهار(ع) برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای سرو، این آیین همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با حضور محمدعلی بهمنی، حمیدرضا شکارسری، صابر قدیمی و دیگر شاعران، استادان و هنردوستان و شعرخوانی شاعران آیینی، عصر سه شنبه در فرهنگسرای سرو برگزار شد.
در آیین اختتامیه جشنواره ادبی «شاه بیت»، در گروه نوجوانان، در بخش شعر سپید سیدمحمدعلی ابراهیمی و در بخش شعر کلاسیک محمدامین قربانی برگزیده شدند.
در گروه بزرگسال، در بخش شعر کلاسیک، محمد خادم و یاسر قنبرلو به ترتیب نفر اول و دوم شدند و در این بخش از امیر کیاشمشکی و مصطفی قنبری تقدیر شد.
همچنین در بخش شعر سپید، فردی به عنوان نفر اول شناخته نشد و علی اصغر شیری و مریم سادات حسینی به ترتیب نفر اول و دوم شدند.
در این بخش از سیدحمید حاجی سیدجوادی، محمدحسین افشاری نیا و یگانه هدایت خواه تقدیر شد.
براساس این گزارش، در بخش متن ادبی به تشخیص هئیت داوران، در این بخش هیچکدام از آثار شایستگی دریافت عنوان برتر را نداشته اند.

*ارسال بیش از یکهزار اثر به دبیرخانه جشنواره شاه بیت
صابر قدیمی دبیر جشنواره ادبی «شاه بیت» در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) گفت: بیش از یکهزار و 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و داوران که از شاعران نام آشنا هستند داوری آثار را انجام دادند.
وی ابراز امیدواری کرد: دوره های بعدی این جشنواره با اضافه شدن بخش های دیگر باشکوه تر برگزار شود.
محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره «شاه بیت» و از غزل سرایان مطرح کشور ضمن شعرخوانی خطاب به برگزیدگان جشنواره گفت: از اینکه با درک درست و حس شاعرانگی توانستید این جشنواره را به خوبی و سرافرازی حمایت کنید و حضور داشته باشید، تشکر می کنم.
بهمنی پس از خوانش شعری با موضوع امام رضا (ع) افزود: امیدوارم این تک بیت ها هر کدام کتابی در ذهن مخاطبان شاعران باشد.
حمیدرضا شکارسری از دیگر داوران جشنواره شاه بیت و از شاعران و منتقدان کشور گفت: در روزگاری که سهم ما از فرهنگ و هنر به صورت عمومی و سهم ما از ادبیات و شعر خصوصا روز به روز در حال کاهش است و از طرف دیگر نوع زندگی ما در این روزگار تکنولوژی زده باز هم از این سهم کم می کند و مدت زمان رویارویی ما با اثر هنری را بیش از پیش کم و کم تر می کند، شاید بتوانیم در این بستر و با جریان کوتاه سرایی که در جهان ما یک جریان کاملا غالب و شناخته شده است، بهره مند شویم.
وی افزود: از این رو من رویکرد گردانندگان، دبیران و مسئولین برگزاری جشنواره شاه بیت را هوشمندانه ارزیابی می کنم که نیاز روزگار را به نوع خاصی از شعر، به درستی تشخیص داده اند.
شکارسری گفت: در روزگاری که خواندن منظومه های بلند و خواندن شعرهای بلند برای مخاطبان حتی جدی، سخت و دشوار و زمان بر شده، جلب توجه به تک بیت ها و شاه بیت ها و شعرهای کوتاه و گونه های ادبی بسیار قابل توجه است که باید از این جریان سخن گفته و آسیب شناسی و تحلیل مناسب در این حوزه انجام شود.
شعرخوانی شاعران برگزیده جشنواره همچون یاسر قنبرلو، حسن آذری، امیر کیاشمشکی و ... از بخش های دیگر این جشنواره بود.
جشنواره ادبی «شاه بیت» با موضوع ائمه اطهار(ع) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سه بخش شعر کلاسیک، شعر آزاد و متن کوتاه با هدف گردآوری آثار و شعرهای ادبی شاعران و نویسندگان با موضوع چهارده معصوم(ع) در 2رده سنی 12 تا 15 سال و 16 سال به بالا برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

نظر خود را ثبت کنید