13 طرح صنعتی در دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری می شود

یاسوج - ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجار کهگیلویه و بویراحمد به در دست اجرا بودن بیش از 400 طرح صنعتی در این استان اشاره کرد و گفت: 13 طرح صنعتی و معدنی در این استان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 واحد صنعتی کمتر از یک درصد صنایع کشور را دارد.
داریوش دیودیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را 241 میلیارد ریال و فرصت‌های شغلی آنها را 181 نفر اعلام کرد.
وی گفت: از این تعداد، هفت طرح صنعتی در شهرستان بویراحمد، چهار طرح در گچساران، یک طرح در کهگیلویه و یک طرح در چرام افتتاح خواهد شد.
به گفته وی این طرح‎های صنعتی و معدنی شامل ظروف یک‌بار مصرف کاغذی و گیاهی، بسته بندی حبوبات، مصنوعات فلزی و چوبی، مرمریت، آسفالت، سردخانه و دستمال کاغذی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین طرح‌های افتتاحی در این ایام را کارخانه تولید ظروف یک‌بار مصرف کاغذی و گیاهی با حجم سرمایه گذاری 71 میلیارد ریال و کارخانه تولید پانل ساختمانی pvc با حجم سرمایه گذاری 45 میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح‌ها بخشی از مشکلات استان را در زمینه تأمین نیازها و رفع معضل بیکاری مرتفع خواهد کرد.
وی حمایت از طرح‌های اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن قابلیت‌های مهم در زمینه سرمایه‌گذاری به‌ویژه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های مطلوبی داشته است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162

نظر خود را ثبت کنید