معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین:

برجام 79 درصد سرمایه گذاری خارجی را در قزوین افزایش داده است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افزایش 79.5 درصدی سرمایه گذاری خارجی امسال این استان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از پیامدهای مهم برجام دانست.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی با بیان این خبر، افزود: پس از امضای توافقنامه برجام، روند حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور بیشتر و تمایل به سرمایه گذاری آنان نیز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان قزوین به عنوان چهار راه ارتباطی کشور و نزدیکی آن به پایتخت، تلاش مدیران استان بر جذب سرمایه گذاران خارجی متمرکز گردید تا جایی که امسال میزان سرمایه گذاری خارجی به نسبت سال گذشته با رشد 79.5 درصدی روبرو شد.
وی به دیدار هیات سرمایه گذار چینی با استاندار قزوین اشاره و گفت: هیات تجاری استان نیز به دنبال این دیدار در 17 آذرماه گذشته با حضور در بندرانزلی جلسه ای مشترکی را با شرکت رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از فعالان اقتصادی استان با هیات یاد شده در دفتر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در این سفر پیشنهاد افزایش همکاری بین اداره بنادر و دریانوردی استان های گیلان و قزوین مطرح و مقرر شد تفاهم نامه همکاری های مشترک میان اتاق بازرگانی قزوین و سازمان بنادر و دریانوردی گیلان منعقد شده و با ایجاد دبیرخانه مشترک، موارد مطرح شده عملیاتی گردد.
حبیبی یادآور شد: براساس این همکاری، خط ریلی از کشور چین به شمال دریای خزر متصل شده و کالاها از مسیر دریایی به بندر انزلی و سپس به قزوین ارسال تا از طریق شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حمل جاده ای به مقاصد مورد نظر انتقال یابند.
حبیبی در ادامه اضافه کرد: بسترسازی برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در بندر و منطقه آزاد اقتصادی انزلی، بررسی راه های استفاده بیشتر از آن بندر برای تجار و صادرکنندگان کالای استان، واگذاری زمین برای احداث طرح های مشترک سرمایه گذاری در بندر انزلی و استفاده از معافیت های مالیاتی و عوارض در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.
وی در پایان افزود: بدون شک انعقاد این تفاهم نامه و اجرای آن موجب تسهیل تجارت استان از طریق بنادر استان گیلان شده و افزایش حجم تجارت دریایی با کشورهای حوزه دریای خزر را نیز به دنبال خواهد داشت.
6101/8054 * خبرنگار: هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اسدی

نظر خود را ثبت کنید