موسیقی , آموزشگاه آزاد , نغمه های شاه جهان " />

معاون فرماندار فاروج: نباید گذاشت ذائقه مردم خراسان شمالی از موسیقی سنتی روی گردان شود

فاروج- ایرنا- معاون فرماندار با بیان اینکه هنر موسیقی در خون اهالی خطه خراسان جریان دارد و حفظ بخشی از تاریخ قومیت های کشور مدیون موسیقی سنتی است، گفت: نباید گذاشت ذائقه مردم این خطه از موسیقی سنتی روی گردان شود.
به گزارش ایرنا، مسعود صادق تیتکانلو دوشنبه در آئین آغاز به کار نخستین آموزشگاه موسیقی شهرستان اظهار داشت: موسیقی مقامی و سنتی این خطّه سرشار از محتوای هویت فرهنگی و اجتماعی قومیت های ماست که رشادت ها، مرزداری ها، عشق های پاک و تلاش های نیاکانمان برای حفظ فرهنگ و هویت جامعه را روایت می کند.
وی گفت: اگر بسیاری از رویداهای تاریخی در قالب موسیقی ماندگار نمی شد امروز به فراموشی سپرده شده بود.
صادق با اشاره به ثبت موسیقی شمال خراسان به عنوان اثر فرهنگی معنوی در یونسکو بیان داشت: کمتر سراغ داریم که یک واقعه هنری در یونسکو ثبت شود.
وی تاکید کرد: نباید بگذاریم ذائقه مردم از موسیقی اصیل سنتی مان روی گردان شود که اگر این واقعه رخ دهد فرهنگ و تاریخ مان تغییر می کند.
وی افزود: امیدواریم با راه اندازی این آموزشگاه شاهد تربیت هنرمندانی باشیم که با خلاقیت هایشان در موسیقی سنتی با حفظ هویت آن، نوآوری داشته باشند تا این هنر اصیل و زاینده در مسیر رشد قرار گیرد .
رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرشتان فاروج هم گفت: مظاهر حدادیان، از هنرمندان موسیقی مقامی شهرستان که دارای رتبه های برتر استانی و کشوری در این حوزه است پیگیر دریافت مجوز رسمی آموزشگاه بود که با پیگیری های انجام شده ، امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.
جواد نظری افزود: در آموزشگاه آزاد هنری نغمه های شاه جهان رشته های دوتار،کمانچه،تنبک و ..... به هنرجویان علاقمند آموزش داده می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

نظر خود را ثبت کنید