آغاز اجرای طرح سامانه جامع انبارها در لرستان با هدف مبارزه با قاچاق کالا

خرم آباد – ایرنا – معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: طرح سامانه جامع انبارها برای فعالان اقتصادی به منظور ثبت کالا و مبارزه با کالای قاچاق در لرستان آغاز شد.
بهزاد منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور برای فعالان اقتصادی که در حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنفی اقدام به نگهداری و جابجایی کالا و ثبت بارنامه می کنند الزامی است و باید از طریق سامانه جامع انبارها اقدام به دریافت کد معتبر کنند.
وی گفت: در صورت دریافت نکردن این کد برای بارنامه ها، کالاهای فعالان اقتصادی قاچاق محسوب و طبق قانون با آنان برخورد می شود.
منصوری افزود: هسته مرکزی اجرای این طرح ستاد مبارزه با قاچاق کالا است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری لازم اقدام به اجرای آن می کند.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی گلوگاه های کالای قاچاق، ردیابی و جابجایی کالاها و تعیین برنامه مناسب برای اطلاعات موجودی انبارهای کالای استان در صورت نیاز عنوان و اظهار کرد: با اجرای این طرح دغدغه اصلی نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با قاچاق کالا کاهش می یابد.
وی به مرکز پاسخگویی در این زمینه در ساختمان شماره 2 معاونت بازرگانی و توسعع تجارت استان اشاره کرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت با همکاری در اجرای این طرح اقدام به ثبت اطلاعات مورد نیاز فعالان اقتصادی خواهند کرد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی

نظر خود را ثبت کنید