مدیرکل میراث فرهنگی استان:

ظرفیت اقامت در لرستان 2000 نفر در طول شبانه‌روز است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ظرفیت اقامت در استان 2000 نفر در طول شبانه‌روز است.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم اکنون در استان 25 هتل با 510 اتاق و 1231 تخت وجود دارد. همچنین تعداد مهمانسراها 10 مورد بوده که دارای 122 اتاق و 298 تخت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مجموع 35 هتل و مهمان‌پذیر در استان با 632 اتاق و 1529 تخت آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

سلیمانی از وجود 10 اقامتگاه و مرکز بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت اقامت این اماکن به طور تقریبی بین 400 تا 500 نفرشب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: به طور مجموع ظرفیت اقامت هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌ها و مراکز بوم‌گردی استان 2000 نفر در طول شبانه روز است.

وی با اشاره به آمار گردشگران استان طی سال گذشته گفت: طی این مدت در مدارس و مهمانسراها و ایام نوروز حدود 778 هزار و 551 نفرشب اقامت داشته‌ایم و این آمار در شش ماهه اول سال نزدیک به 642 هزار و 479 نفرشب بوده است.

سلیمانی به تدوین برنامه عملی برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: بدون این برنامه هتل‌ها مزیت اقتصادی نداشته و در کل عزم جدی برای جذب گردشگر نخواهد بود. همچنین در راستای تقویت دفاتر خدماتی باید عمل کرد.

وی با بیان اینکه تور ورودی کم داریم، اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی نیز خیلی کم شده چراکه درصد سود آنها بالا بوده و کسی رغبتی برای گرفتن آن ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان به نبود امکانات خدماتی، پذیرایی و تفریحی در محل جاذبه‌های برون شهری مانند آبشار آب‌سفید و بیشه اشاره کرد و گفت: این اماکن پراکنده و ضعیف بوده و با این جاذبه‌ها فاصله دارند. اگر این اماکن و جاذبه‌ها امکانات داشته باشند ماندگاری در آنها بیشتر می‌شود اما هم اکنون ماندن در آنجا حدود چند ساعت است و بعد از دیدن اثر و جاذبه از منطقه می‌روند.

وی به مشکل نبود تبلیغات مناسب اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند سالی است که به دلیل هزینه‌های بالا و نبود اعتبار کافی در استان جشنواره‌ای برگزار نشده است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید