رشد200درصدی میزان سرمایه گذاری صدور جواز صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت که میزان سرمایه گذاری جواز های تاسیس صنعتی صادره در 9ماه گذشته سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 200 درصدی داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 751 واحد صنعتی، یک درصد پروانه های بهره برداری صنعتی، 31صدم درصد سرمایه گذاری و 41صدم درصد اشتغال بخش صنعت کشور را داراست.
میزان سرمایه گذاری بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد 31صدم درصد از سرمایه گذاری صنعتی ایران است.
داریوش دیودیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که 93 جواز تاسیس صنعتی از ابتدای سالجاری تاکنون صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 22 درصدی داشته است.
وی تصریح کرد که سه هزار میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادر شده است.
دیودیده میزان اشتغالزایی جوازهای صادر شده را سه هزار و 229 فرصت شغلی در کهگیلویه و بویر احمد ذکر کرد و گفت: این میزان فرصت اشتغالزایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان رشدی 108 درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، این استان به لحاظ رشد پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صادره در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بعد از استان بوشهر، کرمانشاه و منطقه آزاد اروند، در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.
وی اظهارکرد که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رشد پیش بینی اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیشترین جواز تاسیس صادر شده در این مدت را در صنایع پتروشیمی، کانی غیره فلزی، صنایع غذایی و محصولات لاستیک و پلاستیک عنوان کرد.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 700هزار نفر جمعیت دارد و شاغلان بخش صنعت آن حدود هشت هزار نفر اعلام شده است.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005

نظر خود را ثبت کنید