مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی:

27 واحد تولیدی تعطیل و راکد شده خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از سال 94 تاکنون 27 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و راکد شده استان مجدد به چرخه تولید بازگشته است.
عباس جرجانی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال 94 تعداد 17 واحد تولیدی تعطیل و راکد شده استان مجدد راه اندازی شد که به دلایل مختلف از سال های گذشته تعطیل شده بود.
وی گفت: مشکل بازار، نقدینگی، سرمایه در گردش، مدیریت و ...سبب تعطیلی این واحدهاست که با استفاده از تسهیلات طرح رونق اقتصادی واحدهای تولیدی که اردیبهشت 94 مصوبه مجلس بود، مجدد راه اندازی شد.
وی ادامه داد: امسال نیز 10 واحد تولیدی دیگر تاکنون وارد چرخه تولید شد، واحدهایی که مشکل تامین سرمایه در گردش داشتند با استمحال وام های گذشته پرداخت جدید دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، جرجانی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی از طریق بانک سرمایه حمایت و مدیر عامل آنها نیز تغییر کرد و با مدیریت جدید مجدد آغاز به کار کردند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 348 واحد تولیدی در استان وجود دارد که 80 واحد تولیدی (23 درصد) در مجموعه شهرک صنعتی استان اکنون تعطیل است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: برخی واحدها از تسهیلات بانکی استفاده کردند و با گذاشتن جلساتی که با حضور معاونان استاندار خراسان جنوبی برگزار شد و از منابع داخلی بانک ها در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گرفت.
جرجانی با بیان اینکه 10 واحد تولیدی که مجدد راه اندازی شد از محل تسهیلات طرح رونق استفاده کرده اند، افزود: برای برخی واحدها ضمانت نامه صادر شد و تعدادی از محل کمک های فنی و اعتباری شرکت شهرک ها در اختیار آنها قرار گرفت.
وی یادآور شد: در مجموع استان میزان تسهیلا طرح رونق 2 هزار و 100 میلیارد ریال (210 میلیارد تومان) پرداختی بوده است که تنها مربوط به واحدهای تولیدی داخل شهرک صنعتی نیست و سایر واحدها را شامل می شود.
مدیرعامل کارخانه سامان فولاد امروز در دیدار اعضای کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از شهرک صنعتی و این واحد تولیدی، افزود: با اقدامات و تسهیلات خاصی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شد این کارخانه مجدد راه اندازی شد و راه اندازی این کارخانه نمونه بارزی از برگزاری کارگروه یاد شده و همکاری مسئولان است.
حمیدرضا لطیفی گفت: با راه اندازی این کارخانه 50 نفر مشغول به کار شدند همچنین تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 تعداد کارگران از 100 نفر بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای یک قرارداد جدید کارخانه، 50 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است، افزود: نقد شدن مطالبات و سرمایه در گردش از جمله مشکلات کارخانه است که در صدد تامین و رفع آن هستیم.
وی بیان کرد: از شهریور ماه امسال تاکنون حقوق معوقه کارگران نداریم اگر معوقه ای باشد مربوط به کارگران و مدیریت قبلی است.
گفتنی است در این بازدید مقرر شد برای تسهیل روند پروژه های این کارخانه به زودی جلسه ای در دفتر مدیرکل امور هماهنگی استانداری خراسان جنوبی برگزار شود.
مدیرعامل کاشی فرزاد نیز در این دیدار با بیان اینکه این کارخانه دارای 17 واحد جانبی است، افزود: خوشبختانه بازار فروش کاشی در حال حاضر خوب است و از نظر کمی و کیفی اتفاقات خوبی در کارخانه افتاده است، در شش ماهه نخست امسال بیش از 30 میلیون دلار صادرات انجام شد.
فرامرز فلاحی اظهار کرد: بالاترین رقم صادرات کشور، بهترین ماشین آلات روز دنیا و تنها کارخانه ای که حتی وابسته به استان نیست و ریالی به بانک ها بدهکار نیست مربوط به کارخانه کاشی فرزاد بیرجند است.
معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی و تولیدی استان بیش از 80 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند که از این میزان 70 میلیارد ریال مربوطه به 10 واحد صنعتی بزرگ استان است.
ضیائی مقدم ادامه داد: این پرداخت ها باعث تسهیل پروژه های توسعه ای شبکه شهری و روستایی می شود واحدهای که تولید آنها خوب است نسبت به پرداخت بدهی شرکت گاز اقدام کنند تا انباشت هزینه نشود.
امروز(پنجشنبه) اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور بی بی عصمت سرفرازی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی از شرکت سامان فولاد و شرکت های صنایع کاشی و سرامیک فرزاد و نیلوفر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کردند.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*

نظر خود را ثبت کنید