چمران: دشمنان از پیشرفت های علمی کشورمان هراس دارند / حضورم در سرلیست انتخابات وابسته به نظر جمع است

قم ـ ایرنا ـ رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشرفت های چشمگیر علمی کشورمان در حوزه های گوناگون، دشمنان را به شدت به هراس انداخته و آنها را به سختی به چالش کشیده است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران جمعه شب در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر در مسجد چهارمردان قم افزود: انقلاب اسلامی حادثه ای بی نظیر در منطقه و در جهان بود که در میان دو تفکر کمونیسم و لیبرالیسم افراطی و تفریطی، اندیشه ای نو را بدون پشتوانه غرب و شرق مطرح کرد تا مسیر روشن اسلام را برای سعادت بشریت بار دیگر به منصه ظهور برساند.
وی با بیان اینکه مستکبران غربی و شرقی به دلیل مخالفت با انقلاب اسلامی از شاه حمایت می کردند، اظهار داشت: متفکران غربی و شرقی می دانستند که انقلاب اسلامی این تفکرات را درهم خواهد ریخت و از این مکتب هراس داشتند و می دانستند که این انقلاب، ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان را بیدار خواهد کرد و مظلومان و مستضعفان جهان را به پیروزی می رساند.
رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه بسیاری با قرار دادن عنوان جمهوری اسلامی بر کشورمان مخالف بودند، خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان با اسلامی که در عربستان سعودی وجود دارد، مخالفت نمی کنند به این دلیل است که این اسلام بر اساس تفکرات وهابیت عمل می کند که ضد اسلام و به نفع آمریکا و صهیونیسم است.
وی با بیان اینکه هیچ گاه اسلام عربستان سعودی کسی را به اسلام جذب نکرده و هرچه بوده با خشونت و تکفیر و تروریسم انسان ها را دفع کرده است، تصریح کرد: عده ای اسلام سراسر خشونت آمریکایی که امروز در داعشی ها تبلور یافته و بسیاری از خونریزی ها و جنایات را به دنبال داشته است را به نام اسلام گسترش می دهند تا هر اتفاق بدی در جهان رخ دهد، به نام اسلام و مسلمانان تمام شود.
چمران مکتب نورانی اسلام را مایه اتحاد و یکدلی دانست و گفت: دین اسلام دین جهانی است و اگر آموزه های اسلام را به خوبی به مردم دنیا ارائه دهیم تمامی نقاط جهان را فرا خواهد گرفت و هر انسان عاقل و فهیم می تواند به خوبی آن را درک کرده و بپذیرد و انقلاب اسلامی در همین مسیر شکل گرفته و به پیش می رود تا اسلام ناب محمدی(ص) و نور واقعی را به جهانیان برساند.
وی با بیان اینکه ما هنوز واقعیت انقلاب اسلامی را آنچنان که باید و شاید درک نکرده ایم، گفت: اگر عظمت و برکت انقلاب اسلامی را می فهمیدیم، به طور قطع بیش از امروز برای عزت و سربلندی و توسعه انقلاب تلاش و مجاهدت می کردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دوران ظلمت ستمشاهی را باعث نابودی تمامی زیرساخت های کشور و تحقیر ملت ایران عنوان کرد و افزود: غربی ها پس از انقلاب اسلامی علاوه بر تمام منافعی که در منطقه خاورمیانه از دست دادند، با مکتبی مواجه شدند که وجود و ماهیت آنها را به خطر می انداخت، چنانچه امروز صدای شکستن تخت های کاپیتالیسم را به خوبی می شنویم.
وی در ادامه افزود: امروز غرب از معضلات و چالش های بغرنجی در عرصه های فردی و اجتماعی رنج می برد و ظاهر بزک کرده غرب نباید ما را فریب دهد، دانشمندان غربی مرتب هشدار می دهند که این مکتب در حال فروریختن است، در حالی که مکتب والای اسلام هر روز در حال رشد و شکوفایی است.
چمران با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در حوزه های گوناگون علمی، خاطرنشان کرد: این پیشرفت ها در عرصه های هوافضا، نانو، هسته ای و دیگر علوم در شرایط سخت تحریم ها به دست آمده و رتبه علمی کشور جهش بزرگی داشته و بدون تردید این همان انفجار نور است که با انقلاب اسلامی به آن دست یافته ایم و همین مسأله قدرتمندترین کشورهای دنیا را به پای میز مذاکره کشانده است.
رئیس شورای عالی استانها گفت: امروز همه مردم و مسئولان باید راه امام و انقلاب را که با سختی ها و خون های شهدای بسیار به دست آمده است، ادامه دهند و با تبعیت از ولایت فقیه و با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت در صراط مستقیم قدم برداشته و خدایی ناکرده هیچ گاه با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی انحرافی نداشته باشیم که خداوند متعال نعمت انقلاب را از ما پس نگیرد.
وی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اختلاف شدیدی میان اصولگرایان وجود ندارد و امیدواریم هیچ گاه این اختلافات ایجاد نشود، بلکه اتحاد و همدلی باید در میان همه مردم و گروه ها وجود داشته باشد تا بتوانیم در برابر دشمنان به خوبی ایستادگی کنیم.
چمران با اشاره به حادثه پلاسکو، از عدم قطعیت درباره علت آتش سوزی خبر داد و گفت: حضور آتش نشانان در محل آتش سوزی به خوبی و به موقع بوده است، اما این ساختمان بسیار قدیمی ساز بوده و اینگونه ساختمان ها باید همه ساله مورد بازبینی و بهسازی قرار بگیرد تا در هنگام حوادث دوام بیشتری داشته باشد که در رابطه با ساختمان پلاسکو این مراقبت ها انجام نشده است.
وی با بیان اینکه آتش نشانان فداکار با وجود خطر ریزش ساختمان برای نجات مردم داخل ساختمان شده بودند، اظهار داشت: نباید از حادثه پلاسکو برداشت سیاسی کرده و با حب و بغض از این مسأله برای کوبیدن یک فرد استفاده کنند، چنانچه این مظلومیت را در آقای قالیباف احساس می کنم، به هر حال در شورای اسلامی شهر تهران دو کمیته تخصصی ایجاد شده و به وزیر کشور و برخی مسوولان وظیفه تحقیق سپرده شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران سر لیست بودن خود در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را وابسته به نظر جمع دانست و گفت: حضور آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری نیز به خودشان بستگی دارد و در این زمینه با یکدیگر ارتباط سازمانی نداریم و ارتباط ما به عنوان شهرداری و شورای اسلامی است و در این خصوص صحبت خاصی نشده است.
در این مراسم استاندار قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم حضور یافته بودند.
شبک **1455**8146 / 6133/1392** خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور*تنظیم کننده:جمال حسینی فرجام**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

نظر خود را ثبت کنید