با مشارکت سرمایه گذاران خارجی

نخستین کارخانه تولید خوراک آبزیان در خمین احداث می شود

خمین - ایرنا - مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نخستین واحد تولید خوراک ماهی در کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی در خمین احداث می شود.
حسن اکبری روز شنبه در نشست با فرماندار خمین افزود: این کارخانه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی داخلی با یک سرمایه گذار از کشور دانمارک در شهرک صنعتی خمین احداث می شود.
وی ادامه داد: پروانه تاسیس این کارخانه اخذ شده، محل احداث نیز جانمایی و زمین آن خریداری شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی بیان کرد: با راه اندازی این کارخانه نیاز خوراک ماهیان پرورشی استان مرکزی و استان های همجوار با رویکرد تولید صادرات محور تامین می شود.
وی بیان کرد: در مرحله نخست با راه اندازی این کارگاه 40 فرصت اشتغال در خمین فراهم می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در خمین فراهم است.
سید مهدی ساداتی افزود: از حضور سرمایه گذاران بخش های مختلف برای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغالزایی در این شهرستان حمایت می شود .
وی اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی ممتاز خمین، قرار گرفتن این شهرستان در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و معافیت های خاص مالیاتی از جمله مزیت های این شهرستان در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
ساداتی بیان کرد: همه زیر ساخت های آب، برق و گاز در این شهرستان برای توسعه صنعت فراهم است و قیمت زمین در شهرک صنعتی و نواحی صنعتی کاهش چشمگیری یافته است.
وی ادامه داد: به طوری که قیمت هر متر مربع زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 120 هزار ریال کاهش یافته و در نواحی صنعتی هر متر زمین 60 هزار ریال به متقاضیان و صنعتگران واگذار می شود.
ساداتی اظهارکرد: قیمت عنوان شده کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی در سطح کشور است.
فرماندار خمین گفت: بی شک راه اندازی این کارخانه تولیدی بسترهای لازم برای توسعه ابزی پروری را در این شهرستان و استان های مجاور را فراهم می کند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد و دارای یک شهرک صنعتی در هشت کیلومتری محور خمین - اراک است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

نظر خود را ثبت کنید