نوسازی 6500 واحد صنعتی کوچک، برنامه دولت درسال آینده است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان می گوید: دولت در سال آینده برنامه نوسازی 6500 واحد صنعتی کوچک در مناطق مختلف کشور را در راستای حمایت از رونق تولید در دستور کار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله خلیل زاده عصر شنبه در مراسم جشن رونق تولید که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در شهرک صنعتی گنبدکاووس برگزار شد، گفت: نوسازی این تعداد واحد صنعتی کوچک در ادامه سیاست حمایت مالی و تسهیلاتی امسال دولت از واحدهای تولیدی انجام می شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن سیاست پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی بویژه صنایع کوچک از سوی دولت در سال جاری، اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات که اقدامی کارشناسانه بود، به رونق تولید کمک کرد اگرچه اثرات مثبت این تسهیلات در ماه های آینده بیشتر مشخص می شود.
خلیل زاده با یادآوری وضعیت رکود واحدهای تولیدی در آغاز دولت یازدهم، اضافه کرد: دولت برای رفع این رکود اقدامات خوبی از جمله دستیابی به توافق هسته ای و رفع تحریم های اقتصادی انجام داد.
وی با بیان اینکه 91 درصد واحدهای تولیدی گلستان جزو صنایع کوچک بوده و 71 درصد این واحدها نیز در شهرک های صنعتی مستقر هستند، تصریح کرد: سیاست های دولت که در راستای منویات رهبری و شعار اقتصاد مقاومتی انجام می شود، به رونق تولید و اشتغال در واحدهای صنعتی کوچک این استان کمک کرده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی بازاریابی و خلاقیت و توانمندی ویژه صاحبان واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: رونق تولیدی و اقتصادی تنها با پرداخت تسهیلات حاصل نمی شود بلکه باید برای بازار فروش نیز برنامه ریزی شود.
به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های این شهرستان، گفت: اراضی کم بازده و گسترده گنبدکاووس قابلیت راه اندازی صنایع مختلف تبدیلی را دارد.
احمد دستمرد طرنشان کرد: امیدبخشی و کارآفرینی از اهداف دولت تدبیر و امید است.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی آن درمجموع 135 واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

نظر خود را ثبت کنید