اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای احداث بارانداز آستارا

  • تاریخ انتشار : 1395/11/16 ساعت : 21:51 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : تجارت
آستارا - ایرنا - نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی دولت جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در احداث بارانداز راه آهن این شهرستان خبر داد.
ولی داداشی روز شنبه به خبرنگار ایرنا در آستارا گفت: جمهوری آذربایجان تا تکمیل بارانداز راه آهن آستارا در این طرح مهم سرمایه گذاری خواهد کرد و این امر می تواند در تحقق هرچه زودتر بارانداز موثر باشد.
وی افزود: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور باید با استقبال از این فرصت، زمینه سرمایه گذاری کشور همسایه در اجرای بارانداز آستارا را، هر چه سریع تر فراهم و تسهیل کند.
وی بیان کرد: بارانداز آستارا بخشی از طرح ملی خط ریلی آستارا - آستارا برای توسعه مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و اجرا و تکمیل آن همزمان با احداث راه آهن مشترک از اهمیت خاصی برخوردار است.
بارانداز آستارا با حدود 60 هکتار مساحت به فاصله 2 و نیم کیلومتر از پل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان در حال احداث است و کالاهای وارداتی به ایران از طریق خط آهن جمهوری آذربایجان در این بارانداز تخلیه و به وسیله کامیون ها به نقاط دیگر کشور منتقل خواهد شد.
خط آهن قزوین - رشت نیز در حال احداث است و بعد از تکمیل و اتصال آن به خط آهن و بارانداز آستارا، امکان انتقال کالا با قطار از جنوبی ترین نقطه ایران تا آستارا و صدور آن به اوراسیا، جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز میسر خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پر تردد کشور است و سالیانه بیش از 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124/6070

نظر خود را ثبت کنید