بزرگترین طرح گاوداری 700 راسی استان ایلام در ایوان بهره برداری شد

ایلام - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر فاز اول طرح بزرگترین گاوداری 700 راسی استان با اشتغالزایی مستقیم 35 نفر و تولید روزانه 30 تن شیر در ایوان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، معاون سازمان جهاد کشاورزی در این آیین اظهار کرد: این گاوداری در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 30 هزار متر مربع ، اشتغالزایی غیر مستقیم 110 نفر ، تولید روزانه 18 تن شیر خام و تولید 112 تن گوشت قرمز به بهره برداری رسیده است.
مجتبی شیرخانی افزود: این طرح وابسته به شرکت کشت و دام قیام اصفهان واحد ایلام است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت پرداخت تسهیلات مورد نیاز از سوی بانک، تا خرداد ماه سال آینده بطور نهایی تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحد روزانه 30 تن به تولید شیر استان اضافه می شود، گفت: با احداث این گاوداری بخشی از نیاز واحدهای پرواربندی گوساله به گوساله پرواری همچنین تولید شیر خام با کیفیت بالا جهت استفاده کارخانجات شیر و فرآورده های لبنی این استان تامین می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی نیز 23 پروژه خدماتی و تولیدی با اعتبار یک میلیارد و 924 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم سه هزار و 859 نفر افتتاح و بهره برداری می شوند.
وی این پروژه ها را شبکه آبیاری، ایستگاه های پمپاژ، آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای، پرورش ماهی در قفس، کشتارگاه طیور، مرغداری گوشتی، پرورش گاو شیری و استخرهای 2 منظوره کشاورزی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در دهه مبارک فجر بهره برداری از 58 طرح عمرانی واشتغالزایی در این شهرستان با اعتبار 338 میلیارد ریال در بخش های عمران روستایی، صنعت، کشاورزی، برق و عمران شهری در ایام دهه فجر افتتاح وکلنگ آغاز عملیات اجرایی پنج طرح با مجموع اعتبار 297 میلیارد ریال به زمین زده می شود.

** 54 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ایوان اهدا شد
مدیر کل بهزیستی استان ایلام در آیین تحویل 54 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی ایوان اظهار کرد:
مجموع واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای کل مجموعه بهزیستی استان 125 واحد است که 54 واحد آن به بهزیستی ایوان تعلق دارد.
فرهاد قیصربیگی افزود: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث این واحدها با سرانه 60 میلیون ریال بعنوان بلاعوض و 300 میلیون ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت بلند مدت و 15 ساله است.
وی یادآور شد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث این واحدها در مجموع سه میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که با احتساب تسهیلات بانک ها برای احداث این واحدها 25 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه مسکن بخشی است که انرژی زیادی را می طلبد و با این کار شاهد رفع مشکل تعداد زیادی از افراد تحت حمایت بهزیستی هستیم، گفت: امیدواریم با یاری خداوند متعال و تلاش مجموعه این سازمان به سمتی پیش برویم که مشکل تمامی اقشار ضعیف تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مجموعه بهزیستی را رفع کنیم.

** افتتاح 26 واحد مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در ایوان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان در آیین افتتاح 26 واحد احداثی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) گفت: این واحدهای مسکونی به متراژ یک هزار و 550 متر مربع با اعتبار 6 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

** کلنگ زنی کشتارگاه نیمه صنعتی ایوان
رئیس جهاد کشاورزی ایوان در آیین کلنگ زنی کشتارگاه نیمه صنعتی ایوان گفت: کشتارگاه دام نیمه صنعتی شهرستان ایوان با ظرفیت سالانه کشتار 730 تن با سرمایه ثابت یک میلیارد و 218 میلیون ریال و اشتغالزایی 19 نفر در بخش مرکزی روستای اسماعیلی سفلی کلنگ زنی شد.
عباس سرتنگی افزود: این کشتارگاه در زمینی به مساحت هفت هزار و 727 متر مربع و زیربنای 550 متر مربع تا بهمن ماه سال 96 به بهره برداری می رسد.
وی گفت: توان برق این کشتارگاه 100 وات و مصرف آب سالانه آن 2 هزار و 560 متر مربع است.

**کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام در ایوان
شهردار ایوان در آیین کلنگ زنی احداث یادمان شهدای گمنام ایوان گفت: این پروژه با اعتبار سه میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی، استانی در این شهرستان کلنگ زنی و مدت اجرای آن 6 ماه است.
خبرنگاران: فرهاد فرامرزی، لیلی خاکی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032، 7180/ 6034

نظر خود را ثبت کنید