بهره برداری از سه پروژه صنعتی در ارومیه/

استاندار: ایجاد نمایشگاه دائمی فروش محصولات تولیدی آذربایجان غربی در دستور کار مسئولان قرار گیرد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی فروش محصولات تولیدی استان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد که در این خصوص دستورات لازم به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان داده شده است.
قربانعلی سعادت روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سه واحد تولیدی در ارومیه افزود: عرضه محصولات تولیدی داخل استان در نمایشگاه دائمی در بازاریابی برای فروش و تبلیغ محصولات تولیدی با کیفیت نقش بسزایی دارد.
وی اظهار کرد: مسئولان استانی برای رفع نیاز طرح ها و دستگاه های زیرمجموعه خود از محصولات تولیدی استان استفاده کنند تا کارخانجات رونق گیرد.
وی اضافه کرد: هیچ مسئولی حق خرید محصولات خارج از استان را ندارد مگر اینکه در استان کارخانه تولید محصول مورد نیاز وجود نداشته باشد و به ذی حسابان دستگاه های اجرایی تاکید شده است سندهای مربوط خرید محصولات خارج از استان را نپذیرند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: این حرکت در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در استان انجام می شود.
سعادت بیان کرد: آذربایجان غربی توانمندی های لازم را در تولید محصولات با کیفیت دارد و با وجود این محصولات جایی برای خرید از خارج از استان باقی نمی ماند.
در این آیین که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، فاز دوم کارخانه پاس چاپ آریا که در زمینه بسته بندی محصولات تولیدی دیگر واحدها فعالیت می کند، در زمینی به مساحت 1.5 هکتار و سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی افتتاح شد.
70 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای بهره برداری از فاز دوم این کارخانه انجام شده و در آن از فناوری موسوم به d2w در کنترل عمر پلاستیک ها استفاده می شود.
محصولات تولیدی این فاز با خاصیت تجزیه پذیری و کمک به محیط زیست و افزایش ماندگاری نان و فرآورده های آردی، افزایش ماندگاری انواع میوه ها و سبزیجات به بهره برداری رسیده است.
محصولات این کارخانه به اروپا و کشورهای همسایه صادر می شود و با راه اندازی این کارخانه برای 95 نفر شغل ایجاد شده است.
شرکت نوین نسیم از دیگر واحدهای تولیدی بود که مواد لبنیاتی پنیر، دوغ ، شیر و پنیرپیتزا تولید می کند.
سرمایه گذاری اولیه برای این واحد تولیدی، 9 میلیارد ریال بود که در آن برای 30 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.
این کارخانه روزانه پنج تن پنیر پیتزا تولید می کند.
همچنین امروز فاز دوم شرکت آذر روان ساز که در تولید انواع روغنهای مصرفی خودروهای سبک و سنگین فعالیت می کند، به بهره برداری رسید.
پیش از بهره برداری فاز 2 این کارخانه هفت نوع روغن موتور در این کارخانه تولید می شد که با بهره برداری از این فاز، این تعداد به 180 نوع رسیده است.
با راه اندازی این فاز از واحد تولیدی 50 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل شدند.
6009/2093 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

نظر خود را ثبت کنید