به دنبال افزایش تعرفه کاغذ

بانی فیلم ۴ صفحه‌ای شد

روزنامه «بانی‌فیلم» به دنبال افزایش تعرفه کاغذ امروز (۲۰  آذر ماه) تنها در قالب چهار صفحه منتشر شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش تعرفه کاغذ و سخت شدن شرایط انتشار بسیاری از روزنامه‌های خصوصی، برخی از این روزنامه‌ها در اقدامی انتقادی، از تعداد صفحاتشان کم کردند.

در همین راستا روزنامه «بانی‌ فیلم» در روز دوشنبه (۲۰ آذر ماه) تنها در چهار صفحه منتشر شد؛ در حالی این روزنامه از تعداد صفحات چاپی خود کم کرده است که بخش قابل توجهی از مطالب آن به تبلیغات اختصاص یافته است.

گروه فرهنگ و هنر روزنامه «بانی‌ فیلم» در توضیح این اقدام خود، در صفحه نخست توضیحاتی ارائه‌ داده است.

بخشی از این مطلب به شرح زیر است:

«این شماره به شیوه مطبوعات دوران صدر مشروطیت (!) و با تأسی از زنده‌یاد میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل در چهار صفحه به زیور طبع آراسته شده تا فریاد اعتراضی باشد به هجمه‌های بی‌امان و ناجوانمردانه‌ای که متوجه مطبوعات کاغذی شده است. هر چند که بعید می‌دانم در مسؤولان و مدیران، گوش شنوایی برای شنیدن غصه‌هایمان وجود داشته باشد ... اما باز هم تلاش می‌کنیم تا خواب را از چشمان کسانی که خود را به خواب زده‌اند بگیریم.»

قرار است از شماره آینده، صفحات جامانده از چاپ به صورت PDF روی سایت «بانی‌فیلم» منتشر شوند.

به گزارش ایسنا، خبر افزایش تعرفه واردات کاغذ و تحریر روزنامه‌ در هفته‌های اخیر، واکنش برخی از روزنامه‌های خصوصی را به دنبال داشت و در این میان برخی روزنامه‌ها اعلام کردند که در اعتراض به گران شدن کاغذ برای مدتی فقط به صورت الکترونیکی منتشر خواهند شد یا تعداد صفحات خود را کم می‌کنند. البته در ادامه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که تعرفه انواع کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه تا پایان سال جاری کماکان مطابق روال قبل بوده و افزایش نخواهد یافت اما طبق گفته برخی مدیران مسوول روزنامه‌های خصوصی، اعلام صرف این خبر هم به افزایش قیمت کاغذ و کمبود آن منجر شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید