گزارش‌ها برای حمایت بیشتر از ایران به برلین فرستاده می‌شود

در دیدار معاون میراث فرهنگی کشور و سفیرآلمان در ایران، بر توسعه و ارتقای علمی پروژه‌های مشترک میراث فرهنگی کشور تاکید و از سفیر آلمان برای بازدید از محوطه‌ها و پروژه‌های مشترک ایران و آلمان در خوزستان و کرمان دعوت شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در دیدار با سفیر آلمان و تیم همراه او، بر پیشینه همکاری‌های دوجانبه ایران و آلمان در پروژه‌های مشترک میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته اقدامات مرمتی، حفاظتی و باستان‌شناسی مختلفی از سوی هیات‌های مجرب آلمانی و کارشناسان ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان آلمانی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در زمینه استحکام‌بخشی خانه "سیستانی" در بم، ساختار ایوان‌غربی تخت‌سلیمان، رفع خطر و استحکام‌بخشی جداره‌های سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر، میدان نقش‌جهان اصفهان، مطالعه و مرمت گنبد چینی خانه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی همکاری بسیار خوبی با کارشناسان ایرانی داشته‌اند که به دلیل اعتماد و سوابق قابل توجه امیدواریم این همکاری‌ها در دیگر پایگاه ها و محوطه های تاریخی ایران تداوم داشته باشد.

ابراز علاقمندی سفیر آلمان در ایران برای انجام پروژه‌های مشترک مرمتی با ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری "میشائل کلور برشتولد" سفیرآلمان در ایران نیز از فعالیت‌های علمی کارشناسان ایرانی و آلمانی استقبال کرد و گفت: با توجه به اقدامات مرمتی هیات‌های آلمانی در ارگ بم یکی از اولویت‌های اصلی، بازدید از بم و حضور در جشن افتتاحیه خانه سیستانی پس از اقدامات استحکام‌بخشی آن است که با همکاری دانشگاه درسدن آلمان و به سرپرستی پرفسور "یگر" انجام شد.

او همچنین علاقمندی خود را از دیگر پروژه‌های مشترک مرمتی با ایران اعلام کرد.

برشتولد همچنین از هر گونه همکاری که بتواند باعث ارتقای پروژه‌های میراث فرهنگی ایران شود استقبال کرد و افزود: سفارت آلمان در ایران هر گونه کمکی که بتواند برای توسعه علمی و ارتقای پروژه‌های مشترک انجام دهد، دریغ نمی‌کند.

وی اعلام کرد: پس از بازدید از این پروژه‌ها گزارش مکتوبی برای نمایندگان در برلین ارسال خواهد شد، این گزارش‌ها زمینه‌ای برای حمایت‌های بیشتر فراهم می‌کند.

علاوه بر ارائه‌ی توضیحاتی که پرفسور یگر در پایان این جلسه در مورد مباحث فنی که تاکنون در ایران و محوطه‌های جهانی انجام داد، طالبیان نیز تاکید کرد؛ «سفیر آلمان در ایران به همراه هیاتی از کارشناسان می‌توانند در مرحله‌ی نخست از محوطه‌ها و پروژه‌های مشترک ایران و آلمان در خوزستان و کرمان بازدید کنند.»

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید