اعلام آمادگی سرمایه گذاران از 6 کشور برای سرمایه گذاری در آلومینیوم خوزستان

اهواز – ایرنا – در نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دست آلومینیوم با حضور نمایندگان سرمایه گذار از 6 کشور در اهواز، برای سرمایه گذاری در بخش آلومینیوم این استان اعلام آمادگی شد.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان یکشنبه در نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دست آلومینیوم در سرسرای اجتماعات این سازمان بیان کرد: ظرفیت تولید 26 میلیون تن آلومینیوم در خوزستان وجوددارد و برای استفاده از این ظرفیت نیاز به سرمایه گذاری است.
نوراله حسن زاده بیان کرد: یک شهرک سه هزار هکتاری در شرق استان خوزستان احداث خواهد شد که قرار است در این شهرک صنایع بزرگی مثل پتروشیمی و صنایع آلومینیوم فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه خوزستان آمادگی مشارکت در فعالیت های اقتصادی را دارد، گفت: خوزستان از مزیت هایی چون امنیت و هم مرز بودن با عراق برخوردار است و موقعیت مناسبی برای تجارت و فعالیت های بازرگانی را دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز گفت: بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه گذاری در خوزستان ضروری است.
علی بحرینی بیان کرد: خوزستان سرزمین فرصت ها است که نقش کلیدی در توسعه کشور دارد.
وی گفت:خوزستان به لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه دوم را دارد و دارای مزیت هایی همچون وجود زیر ساخت های اقتصادی،دسترسی به آب های آزاد، و نیز مرز مشترک با عراق است.
شهریار خانمحمدی مدیر عامل بانک سینا در خوزستان نیز در این همایش بیان کرد: بانک سینا به فعالان اقتصادی برای ایجاد اشتغال و واحد تولیدی تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال پرداخت می کند.
این همایش فردا در شهرستان مسجد سلیمان ادامه خواهد داشت.
سرمایه گذاران از 6کشور چین،مالزی،سنگاپور، کره جنوبی،ایتالیا و آلمان در این همایش حضور دارند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

نظر خود را ثبت کنید