فرماندار ری: باید در ایجاد فرهنگ علمی و صنعتی مرتبط با توسعه اقتصادی تلاش نمود

  • تاریخ انتشار : 1395/11/24 ساعت : 19:18 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : تجارت
شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: متاسفانه در برخی امور هدف ایجاد تکنولوژی صرفا استخراج است نه استحصال بهینه؛ لذا باید در ایجاد فرهنگ علمی و صنعتی کشور مرتبط با توسعه اقتصادی تلاش نمود.
به گزارش ایرنا از فرمانداری ری هدایت الله جمالی پور در همایش 'پژوهش تقاضا محور وتجاری سازی فناوری،زیربنای اقتصاد مقاومتی' با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه و قابل استفاده در کشور اظهار داشت: کشور ایران دارای ظرفیت های بالقوه ای همچون منابع انسانی با هوش بسیار بالا و توسعه محور و همچنین دارای عزم و اراده بالا می باشد .
وی فرهنگ ایجاد و مدیریت تکنولوژی مطلوب و قابل استفاده در کشور را ضعیف برشمرد و افزود: متاسفانه در برخی امور هدف ایجاد تکنولوژی صرفا استخراج است نه استحصال بهینه؛ لذا باید در ایجاد فرهنگ علمی و صنعتی کشور مرتبط با توسعه اقتصادی تلاش نمود.
وی گفت: بررسی و مطالعات جدی و خوبی در حوزه توسعه تکنولوژی صنعتی کشور شده است اما در خیلی جاها در بررسی مزایا و معایب این حوزه غفلت صورت گرفته که موجب هدر رفت منابع کشور شده است.
جمالی پور با بیان اینکه در دنیا سرعت رقابت در حوزه تکنولوژی بسیار بالا و جدی است اضافه کرد: با وجود این همه ظرفیت های عظیمی که در کشور وجود دارد باید امکان رقابت را فراهم آوریم.
فرماندار ری تاکید کرد: باید با ترسیم یک مدل منطقی ارتباط دوسویه بین هزینه ها و درآمدهای کشور ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه مطالعات ما برای توسعه تکنولوژی مناسب نیست و اثری در حوزه صنعتی و اقتصادی کشور ایجاد نکرده است، تصریح نمود: مطالعات، تحقیقات، پژوهش ها و مقالات دانشجویان و اساتید دانشگاه های صنعتی باید در حوزه مشکلات و معضلات صنعتی کشور ارائه گردد.
وی بزرگترین مشکل کشور را تغییر برنامه های توسعه ای و تکنولوژی کشور با تغییر دولتها دانست و گفت: این امر زمان و هزینه های فراوانی را هدر می دهد و موجب ایجاد تورم و عدم رشد توسعه اقتصادی می شود.
اولین همایش 'پژوهش تقاضا محور وتجاری سازی فناوری،زیربنای اقتصاد مقاومتی' با حضور علیجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار شهرستان ری ، بیغمی سرپرست پردیس شهید مفتح دانشگاه فرهنگیان ، شهبازبیگی معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل آموزش وپروش شهرستانهای استان تهران، سنجری معاون پژوهش وبرنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل، مدیران ومعاونان استانی و شهرستانی برگزار شد.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

نظر خود را ثبت کنید