شهردار تهران:

خطبه فدک، مهم‌ترین نمود حضور حضرت زهرا(س) در فعالیت‌های اجتماعی است

شهردار تهران گفت: مردم ایران عاشق حضرت زهرا (س) هستند و سال‌هاست که هر زمان آمار نامگذاری دختران در کشور اعلام می‌شود، نام فاطمه و نام زهرا همچنان نام‌های مورد علاقه مردم ما هستند و این نشان دهنده عمق علاقه و محبت ما ایرانیان به ایشان است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی شب گذشته و در جمع عزاداران هیئت متوسلین به حضرت فاطمه الزهرا (س) ایرانیان مقیم لهستان در ورشوبه افزود: به نسبت علاقه‌ای که به حضرت زهرا (س) ابراز می کنیم، باید به شناخت زندگی آن حضرت هم اقدام کنیم.
وی اظهارکرد: ازدواج ساده و بی‌ریای حضرت زهرا (س) و حضرت امیر (ع) نخستین نکته شخصیتی است که می‌تواند الگوی امروز جوانان و خانواده‌های ما باشد. همچنین حضرت زهرا (س) در امور زندگی، تقسیم کاری با امیرالمومنین (ع) داشتند که ضروری است مورد توجه خانواده های امروز قرار بگیرد. این به معنای پذیرش نقش برای زنان در خانواده و جامعه است.
نجفی ادامه داد: خطبه معروف و تاریخی فدک مهم ترین نمود حضور ایشان در فعالیت‌های اجتماعی است؛ خطبه‌ای که البته بحث آن مسائل اقتصادی نیست و کاملا با محوریت مسائل اجتماعی و درباره حق حاکمیت خاندان حضرت رسول (ص) و به خصوص حضرت امیرالمومنین (ع) مطرح شده است.
شهردار تهران اظهار کرد:  ازجوانان و زنان ایران می‌خواهم به منش و زندگی حضرت زهرا (س) توجه بیشتری کنند و با مطالعه دقیق‌تر خطبه‌های ایشان،از آموزه‌های نشأت گرفته از شخصیت ایشان در زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید