مرحله سوم آزاد سازی محدوده های معدنی استان ایلام اسفند ماه اجرا می شود

ایلام - ایرنا - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از آزاد سازی محدوده های معدنی در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره صنعت ، معدن و تجارت، ولی باج گفت: از دهم اسفند 17 محدوده معدنی با مساحت 9.1 کیلو مترمربع آزاد و در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان فعالیت در حوزه معادن قرار خواهند گرفت.
وی هدف از این اقدام آسان سازی فرایند دریافت مجوزهای مربوطه و بستر سازی استفاده از ظرفیت های معدنی استان برشمرد و افزود: این اقدام شامل محدوده های ثبت شده قبلی است که به صورت عمومی در اختیار متقاضیان و درخواست کنندگان قرار می گیرد تا امکان فعالیت مجدد معدنی در آنها فراهم گردد.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: آزاد سازی محدوده های معدنی در طی اسفند ماه امسال به عنوان سومین مرحله از آزاد سازی محدوده های معدنی خواهد بود.
باج ادامه داد: به منظور روان سازی فرایند بهره برداری از پتانسیل های معدنی استان و در جهت ایجاد ارزش افزوده ظرفیت های معدنی استان در نظر است طی سال آینده محدوده های بیشتری آزاد و به سرمایه گذاران معرفی شود.
وی اضافه کرد: اولویت واگذاری محدوده های تعیین شده به متقاضیان براساس زمان درخواست ارائه شده و تقدم ثبت در دبیرخانه سازمان می باشد.
استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی این استان از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است و سالانه بین هشت و نیم تا 10 میلیون تن ماده معدنی در این استان برداشت می شود.
بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین 12 ماده معدنی موجود در استان هستند.
45 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 22 مورد فعال و مابقی نیز بصورت مقطعی فعالیت دارند و تاکنون 23 پروانه مجوز برداشت، 12 پروانه اکتشاف و 20 فقره گواهی کشف صادر شده است.
دریافت کننده: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034

نظر خود را ثبت کنید