رشد 226 درصدی بخش صنعت در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بخش صنعت در ابتدای دولت تدبیر امید 226 درصد در سرمایه‌گذاری لرستان رشد داشته است.
به گزارش ایرنا محمدرضا صفی خانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: از سوی دیگر افزایش 11 درصدی اشتغال و 15 درصدی در تعداد واحدهای اضافه‌شده در بخش صنعت از دیگر موفقیت‌های کسب‌شده در این بخش است.
وی ادامه داد: گفتمان بخش خصوصی با دستگاه‌های دولتی نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده است و خود سرمایه‌گذاران، اقتصاد این استان را به‌نوعی راهبری می‌کنند و این مهم در استان به‌وضوح احساس می‌شود.
وی افزود: به‌رغم اینکه به دلایل مختلف اعلام می‌شود در طول سه سال و نیم گذشته رشد منفی در بخش اقتصادی و صنعت وجود داشته است اما فعالیت‌های جدی در استان لرستان به ثبت رسیده که این فعالیت‌ها عمدتاً توسط صنعتگران شکل‌گرفته و دستگاه‌های دولتی به‌نوعی تسهیل‌کننده این امور بوده‌اند و آنچه هست تا سرمایه‌گذار خود همت نکند مشکلاتش حل‌نشده و این تعامل شکل نمی‌گیرد.
وی گفت: 18 طرح بزرگ برای رفع موانع فعالیت آن‌ها کاملاً شناسایی‌شده و 24 واحد بزرگ استان آمادگی دارند در صورت تزریق اعتبار طرح‌های توسعه‌ای خود را به‌نوعی عملیاتی کنند و درعین‌حال باید شرایط سرمایه‌گذاری‌های جدید با امکانات و پتانسیل‌ها موجود استان فراهم و سال آینده در خصوص اینکه چه طرح‌هایی در استان باید شکل بگیرید، برنامه‌ریزی شود تا به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: چهارهزارو 50 میلیارد ریال برای تزریق به واحدهای نیمه فعال، راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی که در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند، پیش‌بینی‌شده است و تاکنون بیش از 2هزارو 800 واحد صنعتی و کشاورزی با ثبت‌نام در این سامانه برای دریافت تسهیلات اعلام آمادگی کرده‌اند که تاکنون بیش از 94 درصد این اعتبار محقق شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این اعتباراتی به میزان افزون بر یکهزارو 200 میلیارد ریال به‌صورت مستقیم توسط بانک‌ها با ذکر در سند اشتغال به واحدهای متقاضی تزریق‌شده که با احتساب این اعتبارات 150 درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان محقق شده است.
3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی

نظر خود را ثبت کنید