علم الهدی , حمایت از کالای ایرانی , شعارسال " />

آیت الله علم الهدی:

اقتضای غیرت دینی و ملی مردم خرید کالای ایرانی است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: اقتضای غیرت دینی و ملی برای همه آحاد مردم، با گرایش های مختلف خرید کالای ایرانی است زیرا خرید جنس خارجی به مثابه خارج کردن پول از جیب کارگر ایرانی و به خاک فقر نشاندن او و خانواده اش است.
به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: خرید کالای ایرانی برای اقشار مذهبی توصیه حجت امام زمان (عج) است و آنهایی که برایشان آب و خاک ارزش دارد نیز باید برای اعتلای کشور نسبت به خرید کلای ایرانی اهتمام نشان دهند.
وی گفت: در حدود 10 سال اخیر، رهبر معظم انقلاب در پیام های نوروزی مساله اقتصاد را مورد تاکید قرار داده اند اما مخاطب شماره یک این شعارها مسئولان و دولتمردان هستند که باید برای حمایت از تولید کالای ایرانی، جلو ورود کالای خارجی مشابه به کشور را بگیرند.
علم الهدی با اشاره به چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی اظهار داشت: تداوم انقلاب در این مدت در حقیقت بیانگر معجزه انقلاب اسلامی است، از سوی دیگر پس از نهضت پیامبر مکرم اسلام (ص) تا کنون هیچ انقلابی در تاریخ پس از 40 سال این چنین بر اصولش استوار نمانده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اینها نشان از اعجاز انقلاب دارد و قلب ما نوید می دهد که این حرکت ملت ایران زمینه ساز نظام عظیم و جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد بود.
آیت الله علم الهدی به اقتدار نظام در منطقه و قدرت آفرینی آن در برابر استکبار جهانی اشاره و بیان کرد: با وجود این دستاوردها و اقتدار 40 ساله با برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور روبه رو هستیم.
وی به موفقیت های کشور در عرصه دفاعی و پیشرفت در مقابله با تهاجم نظامی دشمنان اشاره کرد و گفت: درحالی که در سالهای نخستین پیروزی انقلاب در طول 1500 کیلومتر مرزمان با دشمنان در جنگ بودیم اکنون در 10 متری مرز اسرائیل خاکریز زده ایم و در سواحل مدیترانه از امنیت و آرمانهای انقلابی مان دفاع می کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسئولیت و مدیریت جریانهای دفاعی کشور با ولی امر مسلمین است و اقتدار امروز را مدیون آن هستیم و اگر در حوزه مسائل اقتصادی نیز مشکلاتی وجود دارد به این دلیل است که کارگزاران به توصیه ها، راهکارها و ظرفیتهای اقتصادی مورد نظر رهبری در این خصوص توجه نکرده اند.
علم الهدی بیان کرد: چنانچه ایشان در بحث اقتصاد مقاومتی متذکر شدند که 'آنگونه که می باید در اقتصاد مقاومتی کار نشد' و اگر به درستی در این زمینه عمل می شد امروز شاهد تنگناهای معیشتی نبودیم، اگر مساله حمایت از تولید کالای ایرانی نیز مورد توجه مسئولان قرار نگیرد باز هم در این حوزه مانند اقتصاد مقاومتی مشکل ایجاد خواهد شد.
امام جمعه مشهد با انتقاد از حجم 30 میلیارد دلاری تبادلات تجاری با یک کشور همسایه گفت: این تبادل از سوی ما عمدتا صادرات نفت و گاز و واردات و سرازیر شدن کالاهای مشابه تولید داخل است که موجب تعطیلی کارخانجات و تولیدات داخلی شده است.
وی از باز بودن دروازه های گمرک کشور بر روی کالاهای قاچاق نیز انتقاد کرد.
3221/5132

نظر خود را ثبت کنید