هنری , جشنواره موسیقی , مراغه " />

40 اثر در نخستین جشنواره موسیقی عبدالقادر مراغی ارایه می شود

مراغه - ایرنا - دبیر نخستین جشنواره موسیقی عبدالقادر مراغی گفت: در این جشنواره فرهنگی و هنری 40 اثر از 27 گروه موسیقی اجرا می شود.
احمد دادرس فیاض روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آثار انتخاب شده از سوی هیات داوران، شامل موسیقی سنتی، کلاسیک، عاشیقی و پاپ است.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره با هدف ایجاد بستر برای رشد و تعالی هنرمندان و نیز تولید آثار فاخر هنری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان از سوی گروه های هنری شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و نیز بهره گیری از توان هنرمندان بومی و معرفی این هنرمندان از جمله رویکردهای این دوره از جشنواره است.
فیاض گفت: پس از داوری های انجام شده، در بخش موسیقی سنتی، گروه های کرشمه، باغلاما، دوگاه، سمر، گروه ماهنی، استاد حسین نیکخو، چکاد و غفاری به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.
وی افزود: در بخش موسیقی کلاسیک نیز گروه های ارکستر چنگ مراغه، گروه رسیتال، کودکان مراغه، آرشه و گروه نوانس، در بخش موسیقی پاپ گروه های بامداد، دریا و گروه صادق نیکدل و در بخش موسیقی محلی آذربایجان گروه های عاشیقی احد مرد میدان، سیف الله عبدی، صفر سهرابی، رسول جلیلی، محمد جعفری، علی سیف احمدی، مهدی سلمانی، عیوض شکوری، فرامرز جلالی، محمد سلامی و حیدر عبدی آثار خود را اجرا خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره منطقه ای موسیقی عبدالقادر مراغی روزهای 23 و 24 فروردین ماه جاری و همزمان با عید سعید مبعث در محل تالار عبدالقادر مجتمع فرهنگی هنری مراغه برگزار می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

نظر خود را ثبت کنید