بلژیک تا سال 2025 استفاده از انرژی هسته‌ای را متوقف خواهد کرد

دولت بلژیک معاهده جدید انرژی را تصویب کرده است که بنابر آن قرار است میان سال‌های 2022 تا 2025 استفاده از انرژی هسته‌ای متوقف شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، بنابر این مصوبه جدید دولت بلژیک قرار است فعالیت هفت راکتور هسته‌ای این کشور تا سال 2025 به طور کامل و دائمی متوقف شود.

در این طرح آمده است که دو نیروگاه هسته‌ای فرسوده بلژیک (دئول وتیهانژ) تعطیل خواهند شد و سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر انجام خواهد شد.

اکنون نیمی از برق مصرفی بلژیک از طریق دو نیروگاه هسته‌ای این کشور تامین می‌شود.

بنابراین در صورت خروج این کشور از باشگاه هسته‌ای، دولت بلژیک باید سرمایه‌گذاری عظیمی را در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و گاز انجام دهد.

این کشور عضو اتحادیه اروپا پس از فرانسه، اسلوواکی و اوکراین چهارمین کشوری است که بیشترین سهم استفاده از انرژی هسته‌ای در تامین برق مصرفی خود را دارد.

بنابر آمار سازمان‌های جهانی هسته‌ای (WNA) راکتورهایی که در نیروگاه‌های دوئل و تیهانژ هستند تا سال 2025 مجوز فعالیت دارند.

این دو نیروگاه طی یک دهه گذشته چندین بار با مشکلات جدی و نقص‌های فنی متعددی روبرو شده‌اند.

به دلیل قرار گرفتن نیروگاه‌ها در مرز مشترک با هلند و آلمان، این دو کشور همواره بلژیک را برای توقف فعالیت راکتورهای فرسوده خود تحت فشار قرار داده بودند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید