همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان در تهران آغاز شد

سمنان- ایرنا- همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان روز شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسوولان استانی و سرمایه گذاران در سالن همایش های مدیریت صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (تهران) آغاز شد.
داریوش طاهری فرماندار گرمسار در گفت و گو با ایرنا با بیان این که این همایش یک روزه با محوریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برگزار شد، افزود : بیش از 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در گرمسار قرار دارد و برگزاری همایش های از این دست می تواند در جذب سرمایه گذار در شهرستان کمک شایانی کند.
وی اظهار داشت : در این همایش تلاش می شود با برنامه ریزی های مدون مهم ترین چالش های سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن استان سمنان در مرحله اول شناسایی و بعد ازآن در راستای افزایش اشتغال گام های عملیاتی برداشته شود.
طاهری با اشاره به این که این همایش با همکاری سازمان صنایع، گسترش و نوسازی ایران ، استانداری سمنان ، فرمانداری گرمسار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه همایش ها با حضور مسوولان ارشد کشوری در افزایش اشتغال و رونق تولید در بخش صنعت و معدن تاثیرگذار است.
فرماندار گرمسار یادآور شد : در این همایش 2 طرح سرمایه گذاری استان سمنان و شهرستان گرمسار به صورت جداگانه رونمایی می شود و برگزاری همایش های از این دست گامی مؤثر در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان خواهد بود.
از مجموع هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی موجود شهرستان گرمسار، بیش از 60 درصد آنها فعال است.
بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان سمنان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که برای بیش از 28 هزار نفر اشتغالزایی داشته است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان داشته است.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر خود را ثبت کنید