رونمایی از کتاب آیت‌الله مصباح یزدی درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

درحاشیه بیست وششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مراسمی از کتاب «بدرود با بهار» آیت‌الله مصباح یزدی که دارای سه ویژگی جامعیت، رویکرد تحلیلی و روزآمدی است رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، حجت اسلام والمسلمین محمود رجبی-قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه نمایشگاه قرآن درمراسم رونمایی ازکتاب « بدورد با بهار» آیت‌الله مصباح یزدی که در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد در توضیح زوایای دین و رویکرد جدید علامه مصباح یزدی در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: علامه همواره توجه به مقوله نوآوری را در شرح ادعیه وروایات مورد توجه قرارداداند ونوآوری ‌های ایشان در شرح ادعیه ‌ها در سه بعد مورد توجه است

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد تحلیلی در ادعیه‌ای که در آثار گذشته ایشان و دیگر آثار صاحبان ادعیه کم بوده است در آثار جدید ایشان مورد توجه قرار گرفته است اظهار کرد: روزآمدی درشرح ادعیه دومین محوری است که مورد توجه علامه مصباح یزدی بوده است. ایشان بر اساس اقتضا به بیان شرح دعاها پرداخته‌اند و نقشه‌ راهی برای زندگی ما در شرح ادعیه مورد توجه قرارگرفته است.

رجبی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه ایشان تنها درشرح ادعیه‌ها و روایات نیست بلکه زوایای مختلف دعا را نیز برجسته کرده اند ادامه داد: با مطالعه‌ شرح ادعیه ایشان تنها ارتباط با خدا برای ما دریافت نمی‌شود بلکه به موضوع آموزش نیز توجه شده است و نیازهای جامعه کنونی مورد توجه علامه بوده است. ایشان با تالیف این کتاب راهکارهای نوین را جامعه علمی منتقل کرده اند به گونه‌ای‌ اگر قبل از پایان ماه مبارک رمضان این کتاب را مطالعه کنید متوجه‌ میشوید که انسان در پرتو ماه مبارک رمضان شامل چه عنایتی از سوی خداوند است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید