جمهوری اذربایجان , رهبر ارکستر ملی " />

رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان :

علاقمند به همکاری با ارکستر ملی ایران هستیم

باکو – ایرنا – « آقاوردی پاشایوف» رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: علاقمند به همکاری با ارکستر ملی جمهوری اسلامی ایران هستیم .
پاشایوف روز پنجشنبه در خصوص اجرای دیروز ارکستر ملی ایران در سالن فلارمونیای شهر باکو به مناسبت آغاز هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ،به خبرنگار ایرنا گفت: ارکستر ملی ایران در حال حاضر ظرفیت هنری بالایی دارد و قادر به اجرای برنامه در همه جای دنیا است.
وی خاطر نشان کرد: ارکستر ملی جمهوری آذربایجان نیز تاکنون بارها در جشنواره فجر ایران و شهرهای اصفهان ، زنجان و شیراز قطعات خود را اجرا کرده که مورد استتقبال مردم قرار گرفته است.
پاشایوف، گفت: بسیار علاقمندیم اجراهای مشترکی با ارکستر ملی ایران در باکو و تهران داشته باشیم .
وی اضافه کرد: ارکستر ملی جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است در آینده نزدیک برنامه کنسرت با ارکسترهای ملی ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار کند و خیلی علاقمند هستیم برنامه های مشترک را با ارکستر ملی ایران هم اجرا کنیم .
پاشایوف،برگزاری روزهای فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ،را رویداد مهمی در حوزه فرهنگی و هنری این کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته نیز ایران میزبان هنرمندان و مقامات فرهنگی جمهوری آذربایجان بود و این برنامه های فرهنگی متقابل در حال حاضر به یک سنت تبدیل شده و به تعمیق روابط فرهنگی و مردمی جمهوری آذربایجان و ایران کمک می کند .
رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش مهم فرهنگ و هنر در برقراری و تعمیق روابط کشورها گفت : نمایندگان محافل فرهنگی و هنری در برخی موارد در مقایسه با سیاستمداران بیشتر قادر به برقراری روابط و مناسبات تنگاتنگ میان کشورها هستند و باید از این طرفیت در توسعه روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان به نحو احسن استفاده شود .
خاورم ** 337** 1579

نظر خود را ثبت کنید