از سرگیری فعالیت واحد دوم نیروگاه برق هسته‌ای نیوتایپه در تایوان

شرکت برق تایوان اعلام کرد: راکتور شماره ۲ در دومین نیروگاه برق هسته‌ای نیوتایپه پس از انجام بازرسی‌های ایمنی فعالیت خود را از سرگرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری فوکوس تایوان شرکت برق تایوان روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد: راکتور شماره ۲ در دومین نیروگاه برق هسته‌ای شهر نیو تایپه روز شنبه پس از یک خاموشی کوتاه موقت برای انجام بازرسی‌های ایمنی فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد.

بر اساس اعلام شرکت برق تایوان این راکتور عصر روز شنبه با ۴۰ درصد از ظرفیت خود فعالیتش را آغاز و نزدیک به ۳۹۷ هزار کیلووات برق تولید کرد.

از آنجایی که این راکتور نیاز به کالیبراسیون ارتعاش داشت، برای انجام بازرسی به مدت یک روز خاموش شد و سپس پس از انجام اقدامات مربوطه عصر روز شنبه زودتر از پیش بینی‌ها فعالیتش را از سر گرفت.

بنا بر این گزارش، در صورت فعالیت این راکتور با ظرفیت کامل خود می‌تواند حدود ۹۸۵ هزار کیلووات برق تولید کند که ۲.۷ درصد از نیاز برق تایوان است.

تایوان در حال حاضر سه نیروگاه برق هسته‌ای قدیمی دارد که هر یک از آنها دو راکتور دارند. اما در حال حاضر در مجموع تنها دو راکتور در این نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل خود فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید