حفاری شرکت آب و فاضلاب بار دیگر تاریخ را مرور کرد

حفاران آب‌وفاضلاب این بار به یک کوزه تاریخی رسیدند

«حفاری‌های آب و فاضلاب این بار در شهرستان رامهرمز استان خوزستان منجر به کشف یک کوزه‌ی تاریخی از دوره‌ی اسلامی شد و قرار است بررسی‌ها برای قدمت این اثر تاریخی انجام شود.»

به گزارش ایسنا، محمد محمدعلینژاد رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رامهرمز اعلام کرد: چهارشنبه ۱۳ تیرماه، مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان رامهرمز  در زمان حین عملیات حفاری به منظور تعویض لولههای قدیمی، به کوزهای تاریخی در عمق یک متری زمین برخورد کردند که بلافاصله این موضوع به اداره میراث فرهنگی شهرستان اطلاع داده شد.

او ادامه داد: پس از اطلاع از این موضوع، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی رامهرمز با اعزام به منطقه، کوزه را ضبط و به اداره منتقل کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌هایاولیه در مورد این کوزه سفالی انجام شده است، افزود: پس از تهیه صورتجلسه، وضعیت به معاونت ادارهکل میراث فرهنگی استان اطلاع داده شد و قرار است با هماهنگی این معاونت، مراحل شناسایی و بررسی تکمیلی این کوزه تاریخی به منظور یافتن قدمت دقیق آن آغاز شود.

در طول سال‌های گذشته به دنبال انجام عملیات‌های شرکت آب وفاضلاب در شهرهای مختلف از جمله تهران و همدان منجر به کشف آثار تاریخی و حتی محوطه‌های تاریخی شده که توانسته‌اند حتی تاریخ را در آن مناطق تحت تاثیر قرار دهند.

سال گذشته انجام این عملیات منجر به کشف آثار تاریخی در میدان امام خمینی شهر همدان شد، یا چندین سال قبل‌تر، انجام عملیات حفاری در خیابان مولوی تهران منجر به کشف اسکلت بانوی هفت هزار ساله‌ای شد که نام ان را مسافر چشمه ری گذاشتند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید