موسیقی , سمفونی پیروزی , بنیاد رودکی " />

سمفونی پیروزی، نخستین گام گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب

تهران- ایرنا- مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: سمفونی پیروزی اثر فاخر مجید انتظامی به عنوان نخستین گام برای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فردا چهارشنبه 24 مرداد ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود.
علی اکبر صفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: این اثر که تاکنون امکان اجرای زنده و ارکسترال پیدا نکرده بود، همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، توسط 130 نفر از نوازندگان و گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران اجرا می شود.
وی با بیان اینکه رهبری این سمفونی را نادر مرتضی پور بر عهده دارد، اظهار داشت: این اثر پیش از این فقط ضبط شده بود و فردا با همکاری مشترک بنیاد رودکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، روی صحنه می رود.
مدیر عامل بنیاد رودکی با بیان اینکه اجرای این کنسرت ساعت 18 آغاز می شود، گفت که امیدوار است این اجرا مقبول اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه آزادگان باشد.

** در انتخاب رهبران ارکستر، به توانمندی توجه داریم
صفی پور در ادامه درباره حضور نزهت امیری به عنوان رهبر مهمان ارکستر ملی که هشتم شهریور ارکستر را روی صحنه می برد، نیز گفت: ما تلاش کردیم درهای هر دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران به روی همه کسانی که علاقه و توانایی انجام این کار را دارند باز باشد.
وی توضیح داد: خوشبختانه در همین دو ماه گذشته تابستان، رهبران مهمان برای اجراهای هر دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران داشتیم و حضور نزهت امیری هم به عنوان تنها بانوی ایرانی رهبر ارکستر ایرانی در کنار ارکستر ملی به عنوان رهبر مهمان فرصتی مغتنم و مورد توجه است.
صفی پور با یادآوری اینکه بانوان 50 درصد جامعه ایرانی را تشکیل می دهند، تصریح کرد: حضور زنان در همه عرصه ها ضروری است.
وی گفت: در حوزه موسیقی نیز همینطور است، ما در کنار نوازندگان مرد که در هر دو ارکستر فعال هستند تعداد بسیاری نوازنده خانم فعال در ارکستر ملی و سمفونیک تهران داریم.
وی در پایان تاکید کرد که حضور یک بانوی رهبر ارکستر نشان می دهد ما در انتخاب ها توجهمان به توانمندی معطوف است.
فراهنگ**9012 ** 1418

نظر خود را ثبت کنید