موسیقی , ساز کوبه ای , کنسرواتور " />

خلاءهای جدی در آموزش سازه‌های کوبه‌ای داریم

تهران- ایرنا- معاون آموزش کنسرواتوار تهران گفت: خلاء یک آکادمی تخصصی در زمینه ریتم و سازهای کوبه ای همواره در سیستم آموزشی موسیقی کشور احساس می شود.
راضیه معافی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره راه اندازی آموزش ریتم و سازه‌های کوبه‌ای با روشی نو، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل تدریس نشدن این رشته‌ها در مراکز آموزشی کشور بسیاری از متقاضیان این رشته برای فراگیری آن مجبور به مهاجرت به خارج از کشور هستند.
وی افزود: از این رو کنسرواتوار تهران تصمیم گرفت در راستای تکمیل فعالیت های آموزشی خود و در پاسخ به تقاضای موجود در این زمینه، رشته ریتم و سازه‌های کوبه‌ای را راه اندازی کند.
معافی ادامه داد: اکنون مطالعات لازم برای طراحی دوره آموزشی با کیفیت صورت گرفته و دانش‌پذیرانی که حداقل چهار سال سابقه نوازندگی در ساز کوبه ای داشته باشند می توانند با گذراندن سه ترم در مدت یک سال و نیم وارد این دوره تخصصی شوند.
وی با اشاره به کاستی هایی که هنرجویان این رشته در داخل کشور با آن مواجه هستند، گفت: شناخت ریتم و گوشه های مختلف آن، تئوری‌های مرتبط با فیزیک، آکوستیک سازهای کوبه‌ای، آنالیز ریتم و مترونوم همچنین کار با نرم افزار و دستیابی به سطح استاندارد نوازندگی از جمله این مشکلات است.
این مدرس سازهای کوبه ای افزود: از این رو کاستی و محدودیت های این رشته موسیقی، در شورای فنی کنسرواتوار تهران مطرح و پس از بررسی و همفکری صاحبنظران در این زمینه قرار بر این شد تدریس رشته ریتم و سازه های کوبه ای در بالاترین سطح و کیفیت همزمان با جذب دانش پذیر در این رشته انجام شود.
فراهنگ**9246**1055

نظر خود را ثبت کنید