موسیقی , بهداشت , ایدز , سازمان ملل " />

سازمان ملل و وزارت بهداشت موسیقی را به مصاف ایدز می فرستند

تهران-ایرنا- مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز گفت: براساس برنامه همکاری با وزارت بهداشت، آلبوم موسیقی پاپ «به سوی صفر» با صدای شهریار محمد پور برای انتقال پیام پیشگیری از ایدز به جامعه، تولید شده است.
فرداد درودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: ایدز بیماری صرفا بهداشتی نیست، بلکه معضلی اجتماعی است و معمولا جمعیت جوان و پویا درگیر آن می شوند و درمان و واکسن هم ندارد، بنابراین بهترین کار پیشگیری است.
وی اظهار داشت: نبود شناخت و درک درست در مورد HIV و مباحث وابسته به آن باعث شده که ارائه اطلاعات به صورت دقیق انجام نشود و به همین دلیل با آسیب‌پذیری در این زمینه روبرو شده ایم.
درودی اضافه کرد: وقتی که صحبت از HIV می‌شود، در واقع سخن، پیشگیری از عقاید نادرستی است که پیامد انگ و برچسب اجتماعی را بدنبال دارد.
به گفته وی، بهتر است پیام های پیشگیری را به جامعه هدف یعنی جوانان، با استفاده از رسانه هایی که جوانان دوست دارند، رساند که از آن جمله می توان به موسیقی، شبکه های اجتماعی و سایر رسانه های مورد علاقه این قشر اشاره کرد.
مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز اظهار داشت: برپایه بررسی انجام شده، جوانان از موسیقی تاثیر بسیاری می گیرند، از همین رو تلاش شده تا با کمک یکی از هنرمندان فعال در حوزه ایدز، به نام شهریار محمدپور یک آلبوم موسیقی با کمک سازمان مردم نهاد چترا و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه کنیم.
درودی در پاسخ به اینکه این ایده مربوط به چه کسی است؟ پاسخ داد: تولید این آلبوم ‌موسیقی ایده مشترک بود، زیرا این هنرمند قبلا نیز کنسرتی برگزار کرد در آن از رسانه موسیقی و هنر برای رساندن پیام های پیشگیری و بهداشتی به مردم استفاده شد.
مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز توضیح داد: وقتی ایده تولید آلبوم‌ موسیقی مطرح شد، مورد استقبال قرار گرفت و کار روی آلبوم‌ آغاز شد.
به گفته وی، این آلبوم‌ موسیقی پاپ دارای 9 قطعه است که اغلب از اشعار شاعران معاصر و همچنین در برخی قطعات از شاعران تاریخی مانند حافظ استفاده شده و چند قطعه نیز از شاعرانی است که مراکز مقابله با ایدز را بازدید و الهام گرفتند و شعر سرودند.
درودی افزود: هدف اشعار آلبوم تمرکز بر موضوع پیشگیری از ایدز دارد، پیشگیری انتقال از مادر به کودک و پیشگیری از ابتلای جوانان و همچنین زنان مورد توجه است.
وی با بیان اینکه موسسه صوتی تصویری سروش در ضبط و پخش این اثر همکاری داشته، افزود: تمامی عواید فروش آلبوم موسیقی «به سوی صفر» صرف کارهای پیشگیری از HIV در چارچوب برنامه کشوری برای کنترل ایدز می شود.
درودی گفت: برنامه کنترل ایدز در کشورمان، برنامه ای وسیع با همکاری 23 دستگاه دولتی و تعداد بسیاری از سازمان های مردم نهاد (NGO) در حال انجام است و پیشگیری هم به عنوان هدف در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه عنوان آلبوم «به سوی صفر» برگرفته از دیدگاه جهانی سازمان ملل که ایدز باید پایان یابد، گفت: یک برنامه جهانی برای این کار پیش بینی شده که 90درصد مبتلایان از وضعیت خود مطلع شوند، 90 درصد کسانی که مبتلا و آگاهی دارند مورد درمان قرار بگیرند و 90 درصد نیز، درمان بر آنها موثر باشد و سطح ویروس در خون آنها به صفر نزدیک شود.
درودی اظهار داشت: اکنون جشن امضای این آلبوم توسط این هنرمند است که اثر را خوانده و می خواهیم این صدا را به لایه های دورتری از جامعه که چندان از طریق رسانه های رسمی نمی شنوند، برسانیم تا بتوانند پیام های پیشگیری را از این طریق منتقل کنیم.
مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد اعلام کرده، مراسم جشن امضای این آلبوم روز پنجشنبه ( امروز) 15 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
علاوه بر معرفی و رونمایی کمپین و تقدیر از مجریان آن، در این مراسم برخی قطعات آلبوم توسط شهریار محمد پور ( معروف به شهریار پارسه - خواننده پاپ) و تیم موسیقی همراه به شکل زنده اجرا خواهد شد.
این برنامه با حمایت برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه بیماری ایدز، دفتر بهداشت و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و ... برگزار می‌شود.
مراسم جشن امضای آلبوم «به سوی صفر» ساعت 18 تا 19:30 امروز در تهران، خیابان اقدسیه (موحد دانش)، مجتمع تجاری آواسنتر، طبقه اول، فروشگاه بوک‌لند برگزار می‌شود.
فراهنگ**9012 **1559

نظر خود را ثبت کنید