رهبر انقلاب , تروریست , سوریه " />

ایستادگی مقابل قدرت های ستمگر محور اصلی سخنان رهبر انقلاب

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، ضمن تبیین موضوعات مهمی چون عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و افزایش توان دفاع باردیگر بر ایستادگی در برابر قدرت های ستمگر تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر برگزار شد
مهم ترین محورهای بیانات ایشان به شرح زیر است:
** حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاه های ارتش موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده ایران است و بار سنگین آینده روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخشهای مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.
** ملت ایران پرچمدار آزادگی و عدالت در جهان است و نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگیزه های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.
** مردمان بسیاری در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالت خواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان کاری، ایستادگی خود را درمقابل ظلم و استکبار ابراز می کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.
** استکبار و در رأس آن آمریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ های خانگی، افزایش و توسعه فجیع فعالیت های تروریستی و درگیری های منطقه ای می بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آنها کمک می کنند.
** جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی است، آنها می دانند که پیام جذاب اسلام دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناک هستند.
** ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار موجب شکست عمده اهداف ظالمان جهانی در منطقه است؛ تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالم از این که ایران با اتکاء به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرتهای جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت زده اند و به این واقعیت اذعان می کنند.
** تهدید و اخم و تشر و قدرت نمایی در حرف و سخن روش عمده قدرتهای ستمگر برای ترساندن ملتها است؛ اگر ملتی از این روش ها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرت ها را وادار به عقب نشینی و شکست می کند.
** 40 سال است ایران آماج خرابکاری‌های امریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دلهای ملت ها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه های آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است.
** سوریه، عراق و لبنان نمونه هایی از شکست توطئه های امریکا در منطقه است؛ اینها نشانه هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده های الهی است که می فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می دهد و ثابت قدم می دارد.
** نیروهای مسلح به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی ها و توانایی ها در میدان های علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفت های گوناگون اقدام کنند؛ براساس آیه شریفه قرآن هرچه می توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می ترساند و به عقب نشینی وا می دارد.
** همه مردم به ویژه جوانان به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه های دشمن در فضای عمومی زندگی اقدام کنند؛ اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.
** تلاش های دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه ها مأیوسانه است؛ با وجود این دشمن به شدت در زمینه های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.
سیام**9314**1336

نظر خود را ثبت کنید