دانشگاه , نهاد نمایندگی , محمدیان " />

نماینده سابق رهبری در دانشگاه ها: انقلابی بودن هویت اصلی ماست

تهران - ایرنا - رییس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: بزرگترین مسیولیت امروز وفاداری به انقلاب است چرا که با از دست دادن روحیه انقلابی خود نمی توانیم در تولید علم هم پیشرفت کنیم.
به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه نمایندگان قدیم و جدید ولی فقیه در دانشگاه ها در باره کناره گیری از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار کرد: علت کناره گیری من از این پست خستگی، گرفتن پست بهتر و نا امیدی نسبت به آینده نیست چرا که خدمت به جمهوری اسلامی خستگی ناپذیراست.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: پستی بهتر از انجام وظیفه در دانشگاه وجود ندارد و همچنین ناامیدی نسبت به آینده جمهوری اسلامی بی معناست چرا که آینده ای بسیار روشن را در پیش داریم.
محمدیان ادامه داد: دانشگاه ها به نیروهای تازه نفس و جوان برای تحول های اساسی و فرهنگی نیاز دارند بنابراین تصمیم گرفتم جای خود را به نیرویی جوان و تازه نفس بدهم.
رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین رستمی نماینده جدید مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی نگاه راهبردی دارد، تاکید کرد: خدا را شاکرم که رهبر معظم فردی را برای این پست انتخاب کرده اند که به امور نهاد و دانشگاهی تسلط کامل دارند و از شایسته ترین نیروهای نهاد رهبری است که تعامل مناسبی با اهالی دانشگاه دارد و در تشخیص اولویت ممتاز است.
محمدیان با اشاره به ضعف نگاه راهبردی به مسایل فرهنگی، یادآور شد: اگر بتوانیم مشکلات فرهنگی را به درستی تشخیص و در اولویت قرار دهیم، ابزار های فرهنگی برای حل مشکلات بسیار است.
وی با اشاره به تقویت نگاه راهبردی به مسایل فرهنگی در سال های گذشته، افزود: تلاش های بسیاری انجام دادیم تا نگاه راهبردی در دانشگاه ها که از پیچیده ترین ساختار فرهنگی است را تقویت کنیم.
محمدیان خاطر نشان کرد: از رهبر انقلاب برای اعتمادشان نسبت به خود تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که در این جایگاه انجام وظیفه کردم چرا که همه ما مدیون انقلاب هستیم و اگر توفیق، عزت نفس و احترامی بدست آوردیم زیر سایه انقلاب بوده است.

**پیشرفت علمی کشور را مدیون رهبری هستیم

به گزارش ایرنا ، در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشرفت امروز کشور در حوزه علم را مدیون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم.
محمد مهدی طهرانچی درباره اهمیت نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار کرد: رهبران انقلاب در این سال ها نه تنها مدرنیته در علم و جامعه را حذف نکردند بلکه از این ابزار در دانشگاه ها برای آدم سازی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با سلوک مهربانانه با دانشجویان تعامل داشتند، ادامه داد: شهادت می دهم وی با بهره گیری از سنت پیامبر در انجام وظایف خود، مجاهدت و تلاش های بسیاری انجام داد و با شجاعت پای علم و تحول در دانشگاه ها و بخصوص دانشگاه آزاد ایستاد.

** عبور از چالش های دانشگاهی در گرو همدلی است
رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه ها با چالش های بسیار ویژه ای در بحث بودجه مواجه هستند که این مشکلات تنها با همدلی اهالی دانشگاه ها مرتفع خواهدشد.
محمود نیلی احمدی درباره جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اظهار کرد: بی شک افرادی که در این جایگاه قرار می گیرند، دارای شخصیت والایی هستند چرا که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: خوشحالم که توانستم در سال های گذشته از نظرات بلند حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بهره مند شوم، ایشان به خوبی منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه اجرایی کرد و از سوی دیگر تعامل مناسبی با دانشجویان فعال و پرسشگر برقرار می کرد.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به کمک های حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در شورای تحول دانشگاه، تاکید کرد: همیشه در موضوعات خاص و سیاست های مهم دانشگاه از نگاه ارزشمند ایشان بهره مند شده ام بنابراین تشکر ویژه ای از وی دارم.
نیلی در خصوص رئیس جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها نیز افزود: چندین بار با حجت الاسلام و المسلمین رستمی در مراسم های مختلف تعامل داشته ام و اطمینان دارم که با نظرات ارزشمند او تحولات مثبت و ویژه ای را در دانشگاه ها شاهد خواهیم بود.
رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیشتر در مسئولیت هایی چون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی همدان، بوعلی سینا همدان و صنعتی شریف و عضویت هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا ایفای نقش کرده است.
حجت ‌الاسلام مصطفی رستمی همچنین همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال 1380 در مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم آغاز کرد.
رستمی در آبان ماه سال 1395 به سمت دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف منصوب و حدود یک سال بعد نیز در مهر ماه 96 معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شد.

وی در 12 شهریور ماه نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منصوب شد.
ن.م ** ش ع ** 1200**

نظر خود را ثبت کنید