مشاور عالی فرماندهی کل قوا , دفاع مقدس , نظام جمهوری اسلامی " />

سرلشگر رحیم صفوی:

دفاع مقدس مایه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است

قزوین – ایرنا – دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس را باید مایه عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی بدانیم.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت منزلت سرباز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در پادگان آموزشی شهید جوادنیا در شهرستان آبیک برگزار شد، افزود: این دوران حماسی را باید یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی بدانیم.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: دوران افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس را باید همچنین سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی با بیان اینکه با دستان خالی اما با سلاح ایمان در این جنگ به پیروزی دست یافتیم،اظهار داشت: در این نبرد نابرابر 30 کشور از شرق و غرب به حمایت از صدام پرداختند.
سرلشگر رحیم صفوی با بیان اینکه در کنار رویای صدام برای تسلط بر ایران و حمایت غرب و شرق از او، شرایط ابتدای انقلاب و نبود انسجام سیاسی و وجود بنی صدر به عنوان رییس جمهوری که به ولایت فقیه التزام نداشت از جمله دلایل تحمیل این جنگ به کشور بود،اظهار داشت: جنگ هشت ساله ایران و عراق تنها جنگ دوران دوقطبی بودن دنیا بود که در آن هر 2 قدرت شرق و غرب از رژیم صدام حمایت کردند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا افزود: صدام در این جنگ ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی را در سرمی پروراند اما با سد رزمندگان شجاع و دلیر ما برخورد کرد که با الگوگیری از سیدالشهدا (ع) در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته بودند و به جانفشانی پرداختند.
سرلشگر رحیم صفوی، رهبری داهیانه امام خمینی (ره) را موجب بسیج نیروها و امکانات برای تقابل با دشمن در این جنگ هشت ساله دانست و گفت: ملت ما با اتکا به ولایت فقیه توانست در این جنگ طولانی، بر رژیم بعثی صدام و قدرت های غربی و شرقی پشتیبان او غلبه کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که به ریسمان ولایت فقیه چنگ بزنیم و تابع منویات مقام معظم رهبری باشیم، تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کارساز نخواهد بود.
31 شهریور تا ششم مهر ماه همزمان با سالروز تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نام گذاری شده است.
3013

نظر خود را ثبت کنید