در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ آبان بخوانید؛

۲۰ ایراد شورای نگهبان به CFT/افزایش سرعت اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی/گزارش مراسم۱۳آبان

گزارش متن و حاشیه مراسم ۱۳ آبان ۹۷، افزایش سرعت اروپا برای تلاش جهت ایجاد ساز و کار ویژه مالی، واکنش عراق به بیانیه سفارت واشنگتن در بغداد درباره ایران، رد لایحه الحاق ایران به CFT از سوی شورای نگهبان و بیست ایراد در مورد این لایحه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، سیزدهم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اعتبار قدرت بازدارنده کشورمان افزود: اکنون به قدرتی رسیدیم که از نظر توان ارائه واکنش مؤثر به قدرت هایی در مقیاس امریکا، می توانیم منافع حیاتی آنها را در شرایط لازم تهدید کنیم.

همچنین وزیر دفاع با اشاره به تاثیر تحریم ها در رشد فناوری نیرو های مسلح گفت: از مصادیق روشن تاثیر تحریم ها بر رشد و توسعه کشور، نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح قدیمی ترین مجموعه ای هستند که توسط آمریکا تحریم شدند. امیر حاتمی افزود: اولویت دائمی ما توان موشکی است و قدرت هوایی راهبردی اولویت بعدی ماست.

تولیت آستان قدس رضوی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی گفت: در عرصه‌های اقتصادی باور کردن نقش مردم و این امر که مردم کار را جلو برده و دولت نقش حمایتی داشته باشد، گره‌ها را باز می‌کند. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: امروز برای همه روشن است که عرصه مسائل اقتصادی عرصه‌ای است که باید در آن حرکتی جهادی انجام شود و با فعالیت معمولی، زودگذر و روزمره گره‌ها باز نمی‌شود. وی تصریح کرد: کار دشمن شکل دیپلماسی ندارد، بلکه یک حرکت اقدامی است که آثار خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی نشان می‌دهد.

گزارش ایسنا از متن و حاشیه مراسم ۱۳ آبان ۹۷

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در مراسم ۱۳ آبان:ما را از تهدید نظامی نترسانید

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:تضاد ما با آمریکا تضاد با یک جناح نیست

آملی لاریجانی: خواب آمریکا برای ندیدن ۴۰ سالگی انقلاب تعبیر نخواهد شد

محسنی اژه‌ای: ان‌شاءالله مردم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد

دادستان کل کشور: تحریم زمینه‌ و بستری برای رشد و پیشرفت ما است

موسوی لارگانی: آمریکا امروز دوستان خود را از دست داده است

ذوالنوری: مردم انتظار دارند مسئولین با روحیه جهادی مشکلات را رفع کنند

عضو مجلس خبرگان:۱۳ آبان یادآور جنایت‌های آمریکا است

متکی: تعیین تاریخ برای ایستادگی ملت ایران معنا ندارد

صفارهرندی:۸۰ درصد مردم دنیا از آمریکا نفرت دارند

سردار نقدی: جنگ با آمریکا صلح‌طلبانه‌ترین کار است

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی:قدرت نرم آمریکا در جهان در حال فرسایش است

شیخ‌الاسلام: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قانونی بود

ضرغامی:راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دهنده پا بر جا بودن راه انقلاب است

وزیر اطلاعات:توطئه‌جدید آمریکا سرنوشتی جز شکست در پی نخواهد داشت

احمد خاتمی:امروز آمریکا ۴۰ برابر از گذشته ضعیف تر شده است

بروجردی: نباید آمریکا را بزرگ ببینیم

مقدم‌فر: ملت ایران آمریکا را اینبار نیز مایوس خواهد کرد

معاون سیاسی سپاه:آبان امسال، نقطه آغاز شکست پروژه جنگ اقتصادی علیه ایران است

مهدی چمران:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در تنگه هرمز همیشه آماده‌اند

سخنگوی سپاه: ۱۳ آبان نقطه آغاز مجدد نفرت از آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در منطقه است

معاون فرهنگی قوه قضاییه: ملت ایران باید با تحمل سختی‌ها دشمنان را ناامید کند

حاجی‌بابایی: اروپا برای حیثیت خود باید در برابر آمریکا موضع بگیرد

دولت آمریکا در حالی از روز دوشنبه ۱۴ آبان دومین مرحله از بازگشت تحریم‌هایش علیه ایران را به اجرا در می‌آورد که هم‌زمان سه کشور اروپایی به نمایندگی از اتحادیه اروپا اعلام کردند تلاش‌هایشان برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی جدید با ایران را سرعت بخشیدند.

در همین ارتباط سفیر اتحادیه اروپا در روسیه تاکید کرد که این اتحادیه هرآنچه بتواند برای حفظ منافع اقتصادی مورد انتظار ایران از برجام انجام خواهد داد. وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا اتحادیه اروپا مکانیسم ویژه پرداخت به ایران را راه‌اندازی خواهد کرد تا از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت کند.

همچنین نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس سه طرح پیشنهادی مجلس برای مقابله با فشارهای روانی آمریکا خبر داد و گفت: این سه طرح عبارتند از طرح تنبیه کشورهای همکار با آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران، طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی و طرح سوم در ارتباط با موضوع احتمال حمله سایبری آمریکا به کشور است.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به بیانیه اخیر سفارت آمریکا در بغداد درباره ایران، این بیانیه را خلاف عرف بین‌المللی خواند و تاکید کرد: عراق دخالت در امور داخلی بویژه مسائل مربوط به اصلاح ساختار و وضعیت نیروهای امنیتی خود که تحت فرماندهی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است را نمی‌پذیرد.

سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و اعاده آن به مجلس خبر داد.

عباسعلی کدخدایی  در رابطه با اینکه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) شامل چه مواردی می‌شود، اظهار کرد: حدود ۲۰ مورد ایراد به این لایحه از طرف شورای نگهبان تشخیص داده شد که تعدادی از آنها ایراد شرعی، تعدادی مربوط به قانون اساسی و برخی موارد نیز مربوط به ابهام است و مشروح ایرادات را در آینده اعلام می‌کنیم.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) سیزدهم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید