سینما , تولید , جشنواره فجر " />

ماه آبان و تب داغ تولید سینما

تهران- ایرنا- هر چه به ماه‌های برگزاری دوره جدید جشنواره فیلم فجر نزدیک‌تر می‌شویم تب روزهای پایانی تولید در سینما نیز داغ‌تر می‌شود.
به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، هر چند اخبار تولید فیلم‌های سینمایی این روزها کمتر شنیده م‌ شود و بیشتر کارگردانان در حال آماده سازی بخش‌های پایانی مراحل فنی فیلم خود و رساندن آن به جشنواره فیلم فجر هستند اما برخی آثار که باید در شرایط آب و هوایی این روزها تولید شوند به تازگی جلوی دوربین رفته اند.
از جمله این آثار پروژه سینمایی «فریدِ؟ میگه ساعت 8» به نویسندگی و کارگردانی مسعود فرجام و تهیه کنندگی پیمان راد است که از اواخر آبان ماه مقابل دوربین می‌رود.
این فیلم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با حضور عباس رافعی در مقام مشاور پروژه، امیر پرهیزکار جانشین تهیه کننده، احمد رضایی مدیر تولید به زودی مقابل دوربین خواهد رفت.
هنوز خبری از اعلام اسامی تیم بازیگران این فیلم نیست اما پیش بینی می شود «فریدِ؟ میگه ساعت 8» تا دی ماه آماده نمایش شود.
در خلاصه داستان این فیلم که شخصیت‌های آن چهره‌هایی جوان هستند، آمده است: «همه چیز از نیامدن فرید شروع شد...»

**تصویربرداری «منطقه پرواز ممنوع»
اما دیگر پروژه در حال تولید این روزهای سینما «منطقه پرواز ممنوع» است که از شهریور ماه و در سکوت خبری آغاز شده بود و به روزهای پایانی خود رسید.
این پروژه سینمایی که برای مخاطب نوجوان ساخته شده، اولین فیلم سینمایی امیر داسارگر به عنوان نویسنده و کارگردان است که چند فیلم داستانی غیرسینمایی از جمله «هنگامه» و «سر به راه» را در کارنامه دارد.
بیش از 50 لوکیشن در منطقه کلیبر استان آذربایجان شرقی محل تصویربرداری این فیلم بوده است.
«منطقه پرواز ممنوع» به تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد با نزدیک شدن به پلان‌های نهایی تصویربرداری، وارد مرحله پس تولید نیز شده است.

**تدوین «ماهی و برکه»
اما پروژه سینمایی «ماهی و برکه» به کارگردانی علی براتی نسبت به دو اثر دیگر در شرایط جلوتری برای آماده سازی قرار دارد و 50 درصد از تدوین آن توسط حسن حسندوست انجام شده است.
عوامل این فیلم تلاش دارند تا اولین نمایش این فیلم سینمایی در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر باشد.
در خلاصه داستان «ماهی و برکه» آمده است: فیلم به زندگی مخترعی با نام علی یزدانی در 3 دوره کودکی، نوجوانی و جوانی می پردازد. این مخترع در مسیر ساخت اختراعش دچار چالش هایی می شود که برای خانواده و اطرافیانش دردسرهایی را ایجاد می کند.
تا کنون هنرمندانی چون مهدی فقیه، سعید آقاخانی، بهناز جعفری، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی، مهسا هاشمی، عبدالباسط رضایی، مهرناز احدیان، ساغر کیان راستی، امیررضا فرامرزی و مهرانه به‌نهاد در این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

**رادان در «رقص روی شیشه»
پروژه «رقص روی شیشه» که از یک ماه و نیم پیش فیلمبرداری آن آغاز شده است در کنار بازیگران مطرح خود به تازگی بهرام رادان را نیز مقابل دوربین برده است.
فیلمبرداری «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه در تهران آغاز شده و بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، امیر آقایی، مهرداد صدیقیان، میترا حجار، هدی زین العابدین، حامد کمیلی، سحر قریشی، بیتا فرهی، همایون ارشادی، ترلان پروانه، ابوالفضل میری، علیرضا زمانی نسب، جواد یحیوی، احسان عباسی، بیژن افشار، عباس توفیقی، هانی صالحی، پانته آ کیقبادی، نگار جعفری، مجتبی واشیان، احسان سعادتی، دانیال کریمی، حسین شمس رضوی مقابل دوربین رفته اند.
فیلمنامه «رقص روی شیشه» براساس طرحی از ابوالفضل کاهانی و به قلم طلا معتضدی نوشته شده و فضایی اجتماعی دارد.

**پایان «سرکوب»
در کنار این آثار به تازگی فیلمبرداری پروژه سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی بعد از 51 جلسه به پایان رسید.
بهرام دهقانی که همزمان با فیلمبرداری تدوین این فیلم را آغاز کرده، این روزها در حال انجام مراحل پایانی تدوین این فیلم است تا اولین فیلم سینمایی رضا گوران برای نمایش در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده شود.
باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم‌پور بازیگران «سرکوب» هستند. همچنین محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمایه گذار و مجری طرح در این پروژه سینمایی حضور دارد.
در خلاصه داستان فیلم «سرکوب» آمده است: یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده.

**بازیگر جدید «خرها آدم نمی شوند»
آخرین فیلم این روزهای در حال تولید سینما به «خرها آدم نمی شوند» اختصاص دارد. در حالی که فیلمبرداری «خرها آدم نمی شوند» به کارگردانی اکبر منصورفلاح آخرین روزهای خود را در شمال کشور سپری می‌کند، یوسف مرادیان نیز در نقش معلمی به نام ادیب جلوی دوربین این پروژه رفت.
لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، یوسف تیموری، هدی منصورفلاح، سعید دولتی، فاطمه شکری، اصغر حیدری، چیا بابامیری، کیان علی پناه، هامون قربانی، آرمان پیراسته، تینا فتوحی و آیلا فیروزی بازیگران این فیلم هستند.
این پروژه سینمایی یک فانتزی اجتماعی و کودکانه است که در خلاصه آن آمده است: بعضی از آدم‌ها در دنیای واقعی خطاهایی کرده و به همین دلیل تبدیل به خر و به جنگل تبعید شده اند. معلمی به نام ادیب برای آموزش آنان به جنگل می رود تا با طی کردن مراحل آموزش، به اشتباه خود پی برده، هویت اصلی خود را بازیافته، آدم شده و به جامعه بازگردند. حدود سه ماه می گذرد و اثری از ادیب نمی شود تا اینکه... .
فرهنگ**9246** 9053

نظر خود را ثبت کنید