کنگره بین المللی , صلح برای سلامت , کانون پرورش فکری " />

نوای کودکان شیرازی به امید صلح و دوستی طنین انداز شد

شیراز- ایرنا- کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس شامگاه سه شنبه در آیین گشایش کنگره بین المللی سلامت برای صلح با آرزوی پیوند و دوستی به سرودخوانی پرداختند.
به گزارش ایرنا، آیین‌ آغازین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح که شامگاه سه‌شنبه 22 آبانماه در شیراز برگزار شد، شاهد هنرنمایی‌ کودکان شیرازی بود.
60 تن از کودکان با شاخه‌های گندم در دست - که به عنوان نماد صلح شناخته می‌شود - بر روی صحنه نخستین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح حاضر شدند و دو سرود با مضمون دعوت به صلح و دوستی اجرا کردند.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس این گروه سرود 60 نفره از میان 100 نفر از اعضای انجمن سرود و موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با 145 عضو برگزیده شدند.
زهرا افتخاری اعلام کرد: تمام ساز‌های موسیقی این سرود، به دست کودکان آموزش دیده در کانون نواخته شده است.
وی از سرود‌خوانی با عنوان برنامه‌ای برای افزایش آستانه تحمل، تعامل و همکاری که خود درون‌مایه‌های صلح است یاد کرد و گفت: کودکان به واسطه سرودخوانی مهارت‌های زندگی را تمرین می‌کنند و ادبیات کودک و نوجوان نیز به مثابه ابزاری به یاری آنان شتافته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به دیرینگی صلح و دوستی در فرهنگ ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: کودکان پیام‌آوران صلح در جهان هستند و ما می‌توانیم مفاهیمی را به آنان آموزش دهیم تا این اندیشه در ذهن آنان نهادینه شود تا در آینده روح دوستی و صلح‌طلبی بر جامعه حاکم شود.
نخستین کنگره بین المللی سلامت برای صلح با حضور صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی و فرهنگی و استادان دانشگاه شامگاه سه شنبه 22آبان‌ماه جاری آغاز به کار کرد.
شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی برای صلح از طریق سلامت، همکاری بین‌المللی سازمان‌های سلامت‌محور برای صلح، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در ایجاد صلح، ارزش‌های انسانی، اخلاق پزشکی و صلح‌گستر، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه ازجمله محور‌های اصلی این کنگره است.
این کنگره سه روزه، پنجشنبه 24 آبان ماه جاری به کار خود پایان می دهد.
7375/ 2027

نظر خود را ثبت کنید