وحدت , جشن , شیعه و سنی " />

ایران اسلامی تجلی وحدت است

گناوه-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دنیای اسلام باید بخود ببالد که کشور ایران بخصوص این استان تجلی گاه وحدت و همدلی و اتحاد همه اقوام و گروهها بخصوص سنی و شیعه است.
به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی شنبه شب در آیین جشن وحدت در جمع اهل سنت و شیعه روستاهای جزیره بخش ریگ در مسجدالنبی (ص) جزیره جنوبی افزود: شیعه و سنی 2 مذهب در اسلام بوده که دوگانه نیستند و یک پیکر و مکمل یکدیگرند و در یک راستا ،مستحکم از دین مبین و نورانی اسلام پاسداری و حفاظت می کنند.
وی اظهارداشت: اندیشه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) تجلی گاه عمل به وحدت و مهربانی و اخلاق است و همه مسلمان باید از این سیره و رفتار پیروی و الگوپذیری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآورشد: روستاهای جزیره شمالی و جنوبی بخش ریگ شهرستان گناوه تجلی یکدلی و یکی یودن شیعه و سنی است.
وی گفت: دولت های جمهوری اسلامی بخصوص تدبیر و امید نهایت تلاش خود را در مناطقی که مستعد و قابلیت های زیادی نظیر 2 روستای جزیره ریگ دارند بکار می بندد تا حق مردم آن برآورده شود.
خورشیدی افزود: روستاهای جزیره شمالی و جنوبی بندر ریگ بدلیل ظرفیت و قابلیت های مختلف به عنوان روستای بدون بیکار در استان بوشهر با محوریت گردشگری انتخاب و درنظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در خصوص مطالبه مردم مبنی بر تکمیل اسکله گفت: خواسته مردم به معاون عمرانی استانداری مطرح خواهد شد.
بخشدار ریگ هم گفت: مردم 2 روستای اهل سنت و شیعه جزیره شمالی و جنوبی مصداق عینی وحدت هستند و در کنار هم با صمیمیت زندگی و برای اعتلای توسعه و پیشرفت منطقه خود و حمایت از نظام و انقلاب گام برمی دارند.
مسعود شیرافکن افزود: در نگاه مسئولیتی هیچ تفاوتی بین اهل شیعه و سنت این روستا وجود ندارد و در دولت تدبیر و امید یکی از روسای بخش از تسنن این منطقه انتخاب و مشغول به کار شد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه عمده مردم این 2 روستا صیاد هستند انتظار داریم که هرچه زودتر اسکله نیمه تمام این منطقه تکمیل شود.
امام جمعه اهل سنت گناوه نیز گفت: وحدت تنها نباید به یک هفته معطوف شود و آن را به فراموشی بسپاریم بلکه در طول سال باید تداوم داشته باشد.
شیخ محمد فاروقی افزود: در جهان کنونی اسلام آن نگاهی که به قرآن می شود مثبت و مناسب نیست و برای تغییر این دید نیازمند تعمقی ژرف اندیشی و کاوش و بررسی است که به آن توجه نمی شود.
وی اظهارداشت: هم اینک آیات و آهنگ زیبای قرآن در خاطر مسلمانان غم انگیز و تنها معطوف به روخوانی، کنترل مخارج و از همه بدتر اختصاص دادن به مردگان شده است.
امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: مسلمانان امروزی با وجود امکانات و پیشرفت هایی که در جامعه شاهد آن هستیم از قرآن استفاده و بهره صحیح برده نمی شود.
در این آیین برنامه های متنوعی شامل قرائت قرآن توسط 2 قاری برجسته کشور و بین المللی ، همخوانی و تواشیح خوانی اجرا و در پایان از جابر ذعاب و شیخ حمزه کردی امامان جمعه اهل سنت روستای جزیره جنوبی و شمالی تجلیل شد.
روستای جزیره شمالی و جنوبی بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه از روستاهای فعال صیادی استان بوشهر است که ساکنان آن اهل سنت و شیعه هستند و سالهاست در کنار هم زندگی می کنند.
6164/6045

نظر خود را ثبت کنید