حوزه و دانشگاه , دانشگاه علوم پزشکی , بوشهر " />

وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

بوشهر- ایرنا- مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن علمی کشور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباس دشتی روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه و حوزه افزود: وحدت این دو رکن علمی کشور افزون بر رشد و نشاط علمی در جامعه اسلامی عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی می شود.
وی بیان کرد: سو استفاده از حوزه و دانشگاه و ایجاد فاصله بین آنها همواره از راهبردهای اصلی دشمن در جامعه اسلامی به شمار می رود.
دشتی اظهارداشت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ایران اسلامی در قبل و بعد از انقلاب همواره نقش محوری و تعیین‌ کننده ای در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: نقش حوزه های علمیه و دانشگاه ها به عنوان دو جایگاه علمی در تقویت حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت‌ ساز است.
وی اضافه کرد: حوزویان و دانشگاهیان در این چهار دهه با درک صحیح از شرایط کشور همواره نقش ارزنده ای ایفا کرده و اجازه ندادند دشمن به اهداف خود که همان تفرقه است برسد.
دشتی با تاکید براینکه وحدت حوزه و دانشگاه آثار مهم و ارزشمندی برای کشور در عرصه‌های مختلف دارد گفت: دشمن هیچگاه نمی‌ خواهد حوزه و دانشگاه در یک مسیر و هدف مشخص گام بردارند، جدایی و فاصله گرفتن این دو مرکز علمی کشور از راهبردهای اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی است.
وی افزود: حوزه و دانشگاه در طول 40 سال گذشته همواره یک هدف مشترک داشتند و آن صیانت از انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی است و امروز نیز این راهبرد مشترک رمز پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است.
دشتی اظهارداشت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه یک وحدت ظاهری و شکلی نیست بلکه نگاه مشترک در مبانی ارزش‌های فرهنگی و دغدغه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می ‌تواند در تحقق وحدت عملی بسیار اثرگذار باشد.
این مقام مسئول گفت: حوزه و دانشگاه از مراکز فکری جامعه اسلامی تلقی می‌ شوند که اختلاف در میان آنان باعث افزایش پرچم فتنه و نشانه بدعت‌ها می‌ شود.
وی یادآورشد: امروز دشمن برای القای ناامیدی به مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام تلاش می کند ازاین ‌رو نقش‌ آفرینی ویژه دانشگاهیان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت مضاعفی دارد.
دبیر هم ‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: همفکری‌ ها و تعامل بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مثمر ثمر بوده و در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش دارد.
مراد علی فولادوند افزود:برگزاری نشست‌های مشترک بین حوزه و دانشگاه ضروری است و باید این‌چنین نشست‌هایی بیشتر شود.
27 آذر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی بعنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
6047/6045

نظر خود را ثبت کنید