تعامل میراث فرهنگی و موزه قرآن در چهل‌سالگی انقلاب

مدیر موزه ملی قرآن کریم از رونمایی بزرگترین قلم خوشنویسی شده در موزه ملی قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الاسلام امیر لهراسبی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: با بیان این‌که بزرگترین قلم خوشنویسی شده با نقوش آیه‌های قرآنی، با گرایش خط نستعلیق و تذهیب اثر استاد جواد مهدی پور با عنوان «بشنو از نی» در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در موزه ملی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

به گفته‌ی وی مراسم رونمایی از این قلم نی چهار متری، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب دوشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۰ صبح در موزه ملی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد قرآن و موزه ملی قران کریم، از برگزاری برنامه‌های محتوایی توسط این موزه در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: در راستای بحث‌های تعاملی با مراکز قرآنی، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد قرآن به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه قرانی کشور که دارای سابقه‌ی انقلابی نیز هست با موزه ملی قرآن امضا شد و قرار است با برگزاری نشستی از مفاخر قرآنی تجلیل و برنامه‌های محتوایی که در حال تبیین آن هستیم را در محل موزه قرآن کریم در سال آینده اجرایی کنیم.

او با اشاره به مرمت چند نسخه از آثار قرانی به برگزاری نشستی تخصصی درباره مرمت آثار قرانی توسط مسئول بخش مرمت کتابخانه مجلس اشاره کرد.

سازمان میراث فرهنگی برای احیای موزه قرآن تمرکز کرده

حجت‌الاسلام لهراسبی، همچنین با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی و علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور، تمرکز خود را برای احیای دوباره‌ی موزه‌ی قرآن گذاشته‌اند، ادامه داد: خوشبختانه کارگاه دفع رطوبت موزه قرآن با دستور معاونت میراث فرهنگی همچنان فعال است، تا این مشکل برطرف شود.

به گفته‌ی او، برای برطرف کردن مشکلات ورودی موزه، نیز قرار بر برگزاری جلساتی از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی با سپاه انصار است تا ورود و خروج بازدیدکنندگان به موزه تسهیل‌تر انجام شود.

موزه قرآن نیازمند اعتبار مستقل است

وی همچنین با بیان این‌که هنوز برای تخصیص اعتبار مستقل به موزه‌ی ملی قرآن کریم، قدری مشکل وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه برای برگزاری برنامه‌های موزه‌ای امکان تهیه اعتبار فراهم شده است، اما هنوز برای گرفتن اعتبار مستقل اتفاقِ خاصی نیفتاده است.

او با اشاره به این‌که خوشبختانه نگاه‌ها به موزه قرآن و فعالیت‌هایش اکنون مثبت‌تر از قبل است، اظهار کرد: طرح‌هایی برای همکاری برنامه‌ریزی شده و بودجه‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی را در موزه بیشتر رونق دهیم، تا این موزه نیز مانند دیگر مجموعه‌های سازمان شود و مردم هم بتوانند فعالیت‌های موزه را از نزدیک بینند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید