موسیقی فجر , جشنواره , گلستان " />

جشنواره موسیقی فجر در گلستان پایان یافت

گرگان - ایرنا - سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر در گلستان پس از هشت شب اجرا، شامگاه دوشنبه با حضور مدیران، هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به کار خود پایان داد.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: یکی از ظرفیت های مهم هنری این استان، موسیقی مقامی است که توجه به این بخش می تواند گلستان را به یکی از قطب های موسیقی کشور تبدیل کند.
عادله کشمیری اظهار داشت: موسیقی محلی و مقامی، جزو پرکاربردترین و صمیمی ترین بخش های موسیقی کشور است و سکونت 16 قوم کشور در گلستان موقعیت منحصر به فرد در بهره برداری از این گنجینه به شمار می رود.
وی بیان کرد: برخی از افراد، کارکرد و ظرفیت موسیقی را تک بعدی می دانند اما موسیقی همانند سایر هنرها، همانطور که می تواند شاهد تولید اثری مبتذل باشد، به همان میزان امکان ارایه یک اثر فاخر و ماندگار وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نباید با تکیه بر این گونه اندیشه های یک جانبه نگر، از برپایی کنسرت نگران بود و از برگزاری آن وحشت داشت.
کشمیری ادامه داد: هر چه تلاش برای تولید آثار موسیقی متعالی بیشتر شود به همان اندازه اقبال و توجه مردم به آثار کم ارزش و مبتذل موسیقیایی کاسته خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این آیین از هنرمندان موسیقی تجلیل و از کتاب حامد جنتی در حوزه موسیقی و ساز چنگ ساخته سهیل سرکرده رونمایی شد.
سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر در گلستان از ٢٣ بهمن در گلستان آغاز شد.
در این مدت 6 هزار نفر در گرگان و گنبدکاووس از اجرای گروه های موسیقی بومی و غیربومی استقبال کردند.
گروه های موسیقی حاضر در جشنواره موسیقی فجر در گلستان علاوه بر گرگان، یک شب در گنبدکاووس برنامه اجرا کردند که با استقبال علاقمندان به هنر موسیقی شرق استان همراه بود.
سه گروه کوبه ای، دو گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، دو گروه کلاسیک و چهار گروه پاپ و یک ارکستر بومی در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.
مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار شد اما امشب /سه شنبه/ گروه اشوان با اجرای 2 سانس موسیقی پاپ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
7333/3091

نظر خود را ثبت کنید