مدیرکل موزه‌های کویت از ایران خواست:

گسترش تعامل فرهنگی - تاریخی بین ایران و کویت

مدیر کل موزه‌های کشور کویت در دیدار با مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان تهران نسبت به گسترش روابط و تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «سلمان علی بولند» در دیداری که دوشنبه ۲۹ بهمن با دعوت دلاور بزرگ‌نیا - مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران - داشت، نسبت به تبادل دانش، تجربیات و گسترش تعاملات علمی و فرهنگی دو جانبه با ایران تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا در ماه ژانویه، نمایشگاه صنایع دستی در کویت برگزار شود.

او با اشاره به این‌که جمعیت کشور کویت چهار میلیون نفر است، تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های این کشور را یک میلیون نفر اعلام کرد.

دلاور بزرگ‌نیا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران - نیز در این دیدار که در دفتر وی انجام شد، بابیان این‌که حوزه فرهنگ گره‌گشای روابط بین کشورهاست، گفت: فرصت خوبی است تا با دیپلماسی فرهنگی دو ملت ایران و کویت، نزدیک‌تر از گذشته با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با استقبال از پیشنهاد مدیر کل موزه‌های کویت درباره برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از هنرمندان استان تهران در ماه ژانویه میلادی در کشور کویت، نیز اظهار کرد: آثار هنرمندان ایرانی می‌تواند جایگاهِ رقابتی خوبی از نظر کمی و کیفی در بین کشورهای همسایه داشته باشد.

او مسافت نزدیک ایران با کشور کویت را عاملی دانست که صنایع‌دستی با اختلافِ قیمت اندکی در این کشور عرضه شود و این اطمینان داده شد تا اصالت تولیدات هنرمندان مورد تائید قرار گیرد.

وی همچنین دانش و تجربه‌ی متخصصان ایرانی در مرمت آثار موزه‌ای را عاملی دانست که آن بتواند زمینه‌ساز همکاری‌های دوجانبه بین موزه‌های استان تهران و کشور کویت باشد.

بولند در این سفر خود به تهران قصد دارد از موزه ملی ایران نیز بازدید کند و با معاون میراث فرهنگی و مدیرکل موزه‌های کشور نیز گفت‌وگو کند.

سلمان علی بولند، مدیر کل موزه‌های کشور کویت در پایان این جلسه در پیامی ویدئویی از بازدید خود اظهار کرد: «این افتخار بزرگی است که به ایران آمدم و با مسئولان موزه و شخصیت‌های فرهنگی دیدار کردم. از مسئولان ایرانی تشکر می‌کنم که این اجازه را به من دادند تا با آن‌ها درباره‌ی همکاری‌های بیشتر بین ایران و کویت در زمینه‌های فرهنگی به ویژه موزه‌ها، محوطه‌های باستان‌شناسی و گویش‌های باستانی، همکاری کنیم. امیدوارم این دیدار، بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد.»

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید