آیت‌الله اعرافی:‌

منطق مقاومت و شهادت منطبق بر عقلانیت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: منطق مقاومت و شهادت در اسلام ناب محمدی، منطبق بر عقلانیت و تفکر است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز (دوم اسفندماه) در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق در تالار بیداری جامعه‌الزهرا(س) بیان کرد: روحانیت سرافراز و انقلابی همچنان پای آرمان‌های نظام ایستاده است.

او افزود: در این نهضت، روحانیون زیادی در راه انقلاب و اعتلای اسلام به شهادت رسیدند این شهیدان با مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی، پیام حقیقی اسلام ناب محمدی را به گوش جهانیان رساندند.

وی تصریح کرد: منطق مقاومت و شهادت در اسلام ناب محمدی، منطبق بر عقلانیت و تفکر است و جهاد و شهادت منطقی انسانی دارد و شهیدان روحانی چنین منطقی را با خون خود معرفی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نهایت آرزوی روحانیت در طول تاریخ، شهادت در راه خدا و آرمان‌های اسلامی است، گفت: اهل بیت(ع) و مومنان آرزویی جز شهادت نداشتند و عطیه‌ای به غیر از شهادت از خدا نخواستند و روحانیت ادامه‌دهندگان چنین تفکری هستند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: دفتر پرافتخار شهادت روحانیون در طول تاریخ شیعه، درخشان است و نهضت اسلامی و انقلابی امام خمینی(ره)، شهدای زیادی را بر این دفتر پرافتخار افزود.

وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم فرماندهی انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه به دست رهبری بزرگ و باتدبیر به نام آیت‌الله خامنه ای است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در پشت صحنه شکل‌گیری داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه، اسرائیل و آمریکا قرار دارند و جنگ سوریه و داعش، جنگی درونی، طایفه‌ای و مذهبی نیست و جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه‌ای نمی‌شود.

او افزود: ایستادگی در برابر داعش و تفکرات انحرافی، حرکتی تمدن‌ساز بود و شهدای مدافع حرم در جهت دفاع از سرزمین‌های اسلامی و چنین ایستادگی‌ای، از جان خود گذشتند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، پیشگامان خط روشن مجاهدت و صبر و ایستادگی در راه خدا هستند و ارزش والایی دارند.

او تصریح کرد: این 140 شهید روحانی مدافع حرم از پنج کشور اسلامی یک برگ درخشان از کتاب قطور و پرافتخار حوزه‌های علمیه هستند و ما یاد و نام آن‌ها را گرامی می‌داریم.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید