راه اندازی , بانک اطلاعات , دفتر موسیقی وزارت ارشاد " />

سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور رونمایی شد

تهران- ایرنا- سامانه بانک اطلاعاتی موسیقی کشور به منظور جمع آوری اطلاعات جامع هنرمندان این حوزه روز دوشنبه طی آئینی رونمایی شد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، کیوان فرزین روز دوشنبه در آئین رونمایی از سامانه «بانک اطلاعات موسیقی کشور» اظهارکرد: این سامانه صرفاً برای هنرمندان موسیقی نیست بلکه تمام افراد فعال حوزه موسیقی نظیر مدیران مؤسسات تولید موسیقی، خبرنگاران، پژوهشگران و سایر فعالان این عرصه نیز میتوانند اطلاعات مستند خود را در این سامانه بارگزاری کنند.
این هنرمند موسیقی افزود: ما در دسته بندی‌های این حوزه اول اطلاعات عمومی را خواهیم داشت و در مرحله دوم نیز فضای کار به شکل تخصصی طراحی شده و همه افراد می‌توانند بنا به تخصصی که دارند صفحه مربوط به تخصص خود را برگزاری کنند، البته برای راستی آزمایی این ثبت اقداماتی انجام گرفته که در سامانه به صورت مشروح درباره آن نیز توضیحات لازم ارائه شده است، در این سامانه خدماتی ارائه شده که افراد بعد از ثبت نام خود طبق ضوابط بانک اطلاعاتی می‌توانند از آن بهره ببرند.
علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز با ابراز خرسندی از رونمایی بانک اطلاعات موسیقی کشور توضیح داد: از اولین مأموریت‌های من در این سمت از سوی معاونت هنری، تشکیل رصدخانه ای برای موسیقی کشور بود و پیش نیاز رسیدن به چنین امکانی بهره گیری از یک بانک اطلاعاتی بود و برای شناسایی پتانسیل های موسیقی کشور راه اندازی سامانه بیش از پیش اهمیت پیدا کرد.
وی افزود: از مردادماه سال گذشته، با تشکیل تیم تخصصی بحث مدیریت محتوایی این سامانه با حضور کارشناسانی مانند کیوان فرزین کار آغاز شد.
وی ادامه داد: این سامانه از امروز به شکل رسمی راه اندازی شده و امیدواریم با حمایت رسانه ها اطلاع رسانی دقیقی در این باره صورت بگیرد. البته یکی از مهم ترین نیازهای ما حمایت نهادهای تخصصی وزارت ارشاد ازجمله دفتر موسیقی است.
در ادامه این نشست علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: در ایران برخلاف سایر کشورهای جهان موسیقی باید مجوز بگیرد و مراحل اخذ مجوز معمولا برای هنرمندان به خاطر نیاز به ارایه چند باره مدارک و آمد و شدهای زیاد خسته کننده بود. با ثبت این اطلاعات در یک سامانه تمامی اسناد و مدارک قابل پیگیری خواهد بود. این سامانه می تواند مکمل هر آن چیزی باشد که تاکنون ناقص بود.
داود گنجه‌ای هنرمند موسیقی نیز در این مراسم با اشاره به ارتباط سامانه با خانه موسیقی گفت: در چهل سالی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشتم، نقاط قوت و ضعفی وجود داشته که درباره آن خیلی بحث شده است و در بعضی از این موارد به بعضی از پیشنهادات عمل شده و به برخی هم نه، من با بیش از 60 سال فعالیت در حوزه آموزش موسیقی، باید بگویم که خانه موسیقی یکی از گنجینه‌های این سرزمین است و نباید مورد هجمه قرار بگیرد.
این هنرمند افزود: من فکر میکنم در زمینه این سامانه هم می‌توانیم شاهد همکاری‌های مشترکی باشیم. فکر می‌کنم می‌توان در پیشرفت سامانه کارهای مشترکی را انجام داد که قطعاً در این راه خانه موسیقی یکی از بهترین مجموعه هاست.
فراهنگ**9494**3009

نظر خود را ثبت کنید