شهرداری تهران , نوروز 98 , سعید اوحدی " />

«هنر برای هنر» نوروز 98 میهمان پایتخت خواهد شد

تهران-ایرنا- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: طرح هنر برای هنر نوروز 98 با اجرای کنسرت موسیقی محمد معتمدی در پردیس تئاتر خاوران آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اوحدی روز شنبه در نشست خبری ویژه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در استقبال از بهار و نوروز 98 اظهارداشت: این کنسرت از چهارم فروردین به مدت یک هفته در پردیس تئاتر خاوران اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه کنسرت موسیقی معتمدی یک روز رایگان برای خانواده شهدا و یک روز رایگان برای کودکان کار و مناطق محروم اجرا می شود، گفت: بلیت این کنسرت به قیمت 25هزار تومان اینترنتی به فروش می رسد و در هر اجرا، جایگاه هایی برای افرادی که نمی توانند خرید اینترنتی داشته باشند، در نظر گرفته می شود.
اوحدی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هیچ عاید مالی از این کنسرت ندارد و بنابر توافق با معتمدی، اگر درآمد اضافی به جز پرداخت به گروه باقی بماند، توسط این سازمان صرف امور خیریه می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: هنرمندان حوزه های تئاتر و موسیقی از طرح هنر برای هنر حمایت کردند و این طرح در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امسال شاهد اجرای آثار نمایشی لوکس و کنسرت های موسیقی گران قیمت بودیم که مورد استقبال مردم نبود و شاهد انتقاداتی در این زمینه بودیم که امیدواریم با طرح هنر برای هنر، همه شهروندان علاقه مند از برنامه های فرهنگی هنری بهره مند شوند.
اوحدی درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر گفت: فراخوان این جشنواره منتشر شده و تیرماه 98 در پنج بخش مسابقه سینمای ایران، سینمای بین‌الملل، محله، تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران و بخش جنبی با رویکرد شهروندی و زیست شهری برگزار می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویکرد برنامه های این سازمان در سال آینده را توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه ایشان مبنی بر گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این بیانیه حاصل چهل سال تجربه انقلاب اسلامی است و نباید بگذرایم این بیانیه فراموش شود و به صورت شکلی با آن برخورد شود.

*اجرای یکهزار و 600 برنامه به مناسبت نوروز
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری 25 عنوان برنامه در یکهزار و 600 اجرا به مناسبت نوروز اظهارداشت: در این برنامه ها موضوع های اقتصاد مقاومتی، کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، اخلاق سبک زندگی، همدلی، انسجام خانواده و ملی مورد توجه قرار گرفته است.
اوحدی با بیان اینکه 10برنامه با عنوان «فصل دل تکانی» به مناسبت استقبال از بهار برگزار می شود، گفت: «مهمانی لاله ها» غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده هایشان به همت فرهنگسرای رضوان 23 اسفند برگزار شد و «مهرآیین» خانه ‌تکانی منازل خانواده‌های شهدا توسط کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارکنان مراکز مشارکتی و تعدادی از اعضای کانون های این سازمان از 23 تا 29 اسفند برگزار می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی چهار نوروزخانه سیار، استقرار چهار دستگاه اتوبوس در تجریش، بازارهای تهران و ری و فروشگاه های شهروند با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقه «یک عید، یک کتاب» ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، جشنواره «شیرینی های عید» را از دیگر برنامه های این سازمان برای استقبال از نوروز عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «درخت آرزوها» افزود: در قالب این برنامه ها کودکان محروم، مناطق تهران، خواسته ها و آرزوهای خود را در برگه کاغذ نوشته یا نقاشی می کنند و این درخت در مقابل فروشگاه های شهروند مستقر می شوند و شهروندانی که تمایل دارند می توانند آرزوهای آنان را برآورده کنند همچنین در شب چهارشنبه سوری نیز فانوس های آرزوی کودکان محروم در مراکز منتخب پایتخت به آسمان پرتاب می شود.
اوحدی، برگزاری مسابقه حکمت های علوی برای آشنایی مخاطبان با متون نهج‌ البلاغه به همت فرهنگسرای نهج‌البلاغه از 25 اسفند تا 31 فروردین و ویژه برنامه «عید علوی» در باغ موزه قصر با همکاری رسانه ملی در 29 اسفند به مناسبت 13 رجب میلاد حضرت علی(ع) و توزیع 10هزار گلدان شمعدانی به همت سازمان بوستان ها بین مردم از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری 15 عنوان برنامه در قالب «فرهنگسراهای نوروز» اظهارداشت: این برنامه ها در باغ موزه های قصر، هنرهای ایرانی، باغ کتاب، فرهنگسراهای اشراق، بهمن و ولا در قالب های فرهنگی هنری؛ حافظ خوانی، منقبت خوانی، شعرخوانی، اجرای تئاتر میدانی و خیمه شب بازی برگزار می شود.
وی گفت: نوروزخانه سیار نیز در ایام نوروز از دوم تا 25 فروردین در سطح شهر حرکت می کند و سعی داریم برنامه های میدانی و قابل دسترس برای مردم باشد.
اوحدی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «بعثت دل ها» به مناسبت 14 فروردین، میلاد پیامبر(ص) در هشت نقطه تهران افزود: همچنین ویژه برنامه ای متفاوت به این مناسبت در باغ کتاب برگزار می شود که پخش تلویزیونی هم خواهد داشت.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری «عیدانه عروسکی» ویژه کودکان و نوجوانان از سوم تا 13 فروردین در پردیس تئاتر تهران، «شکوفه های زندگی» در مهدهای کودک سازمان، «عیدانه» با همکاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در خانه فرهنگ ایران سرا در میدان آزادی، برگزاری تورهای تهران گردی برای شهروندان تهرانی و مسافران و دانشجویان خارجی ساکن ایران از دیگر برنامه های این سازمان است.
وی گفت: 22 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ساعت 8 تا 18 و 11 کتابخانه این سازمان در قالب اردوی مطالعاتی نوروزی برای دانش آموزان و دانشجویان از ساعت 8 تا 23 فعال است.
اوحدی افزود: طرح «ماهی حوض قصه ها» نیز همچون سال های گذشته از سوم فروردین اجرا می شود که در این طرح، شهروندان می توانند ماهی قرمز سفره های هفت سین را به فرهنگسراها بدهند که در مقابل به کودکان کتاب اهدا می شود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره انتخاب چهره مردمی سال 97 و همکاری با برنامه «فرمول یک» اظهارداشت: 10 فرهنگسرا به عنوان محل رای گیری برای انتخاب 11 چهره مردمی سال که در این برنامه معرفی شدند، مشخص شده، چهره مردمی چهره ای است که تمام زندگی خود را وقف مردم کرده باشد و ساخته نهادها نباشد، صدا و سیما هزینه ای را برای تبلیغ این چهره ها پرداخت نکرده و تبلیغات توسط سازمان فرهنگی هنری در عرشه پل ها و تابلوهای سطح شهر انجام شده است.

*بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری
اوحدی درباره بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برنامه های شاخص این سازمان در مناسبت های مختلف؛ ماه مبارک رمضان، پیاده روی اربعین، دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سال 97 بدون بودجه شهرداری با مشارکت مردم، نهادهای مختلف و خیرین برگزار شد.
وی افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید چهار درصد از بودجه شهرداری صرف فعالیت های فرهنگی و ورزشی شود اما متاسفانه این بودجه به طور کامل اختصاص پیدا نکرده است.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: با توجه به این شرایط برای سال 98 هیات امنای این سازمان بودجه ای را مصوب کرد که امیدواریم قانونی تحقق پیدا کند.
اوحدی گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما اکنون در یک معرکه بزرگ فرهنگی هستیم و استکبار بنیان خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده که باید پشتوانه مالی هم برای مقابله با این معرکه فراهم شود.
تهرام/7245//1348

نظر خود را ثبت کنید