آموزش و پرورش , مسابقات فرهنگی , گنبدکاووس " />

مسابقات دانش آموزان گلستان در گنبدکاووس کلید خورد

گنبدکاووس - ایرنا - مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان دوره اول و دوم مقطع متوسطه استان گلستان دربخش هنرهای آوایی به میزبانی شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم افتتاحیه این مسابقات که روز دوشنبه در مجموعه رفاهی خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی گفت: در این مرحله از مسابقات 800 دانش آموز دختر و پسر از 14 شهرستان استان گلستان حضور دارند.
سیدصالح رفعتی افزود: شرکت کنندگان در این مرحله از مسابقات، به صورت گروهی در قالب سرودهای تلفیقی و محلی و یا درقالب تک نوازی، تک خوانی و همنوازی با یکدیگر به رقابت می پردازنند و تیم ها و نفرات برتر فقط دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری مسابقات راه می یابند.
وی با بیان اینکه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی استان گلستان از امروز تا پنجشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر ادامه می یابد، اضافه کرد: مسابقات امروز ویژه پسران دوره اول متوسطه و فردا ویژه دختران این دوره تحصیلی است که در پایان هر روز، این مرحله بامعرفی گروه ها و نفرات برتر پایان می یابد.
رفعتی گفت: این دوره از مسابقات روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با شرکت دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه در قالب گروهی یا انفرادی برگزار شده و در پایان، گروه ها و نفرات برتر این دوره تحصیلی به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
به گفته وی، زمان و مکان مرحله کشوری این مسابقات که درسال های گذشته بیشتر در تابستان برگزار می شد، هنوز اعلام نشده است.
به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و امور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز درمراسم افتتاح این دوره از مسابقات با قدردانی از مسئولان و مدیران گنبدکاووس برای میزبانی این رخداد فرهنگی - هنری گفت: توجه جدی به فعالیت های فرهنگی (پرورشی) در کنار مسائل آموزشی از نکات مهم سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است.
سیدخلیل حسینی افزود: برای تحقق فعالیت های فرهنگی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، همراهی سه رکن 'مدرسه، دانش آموزان و خانواده' با یکدیگر ضرروی است که دراین بین مدرسه بایستی به عنوان محور اصلی، دو رکن دیگر را نیز با خود همراه نماید.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در دانش آموزان، زمینه ساز بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان هم هست که می بایست توسط همه معلمان آموزشی و مربیان پرورشی شناسایی و برای رشد و تعالی در مسیر صحیح هدایت شود.
حسینی تصریح کرد: شناسایی استعدادها و مهارت های فرهنگی و هنری دانش آموزان و هدایت صحیح آن، زیرساخت مهم برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر حوزه فرهنگی استان در آینده نیز می باشد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/

نظر خود را ثبت کنید