فرهنگ , هنر , بوشهر " />

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری وحدت رویه دااشته باشند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تعامل و وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می تواند علاوه بر تاثیرگذاری در جامعه باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیز می شود.
به گزارش ایرنا، فاطمه کرم پور روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: سخن امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت مهندسی فرهنگی یک سند مهم است که باید از آن به نحو مطلوب برای ارتقا جایگاه فرهنگ استفاده کرد.
وی بیان کرد: گسترش فرهنگ و میراث فرهنگی در جامعه ضروری است که فعالیت های فرهنگ و هنر در این راستا نقش مهمی ایفا می کند.
کرم پور افزود: توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه از الزام های مهم است که باید برای تحقق این مهم از تمامی ظرفیت ها بهره برد.
وی همچنین با اشاره به به برنامه های روز ملی خلیج فارس یادآور شد: 10 اردیبهشت ماه بعنوان روز ملی خلیج فارس یک روز مردمی است که تک تک افراد جامعه باید در کنار دستگاه ها اجرایی در معرفی تاریخ و فرهنگ خود تلاش مضاعف داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری جهت پاسداشت این روز در سطح استان برنامه ریزی شده که انعکاس این برنامه ها از شبکه مرکز بوشهر می تواند کمک شایانی به معرفی هر چه بیشتر خلیج فارس در عرصه های ملی و بین المللی کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز گفت: تعامل دستگاه های فرهنگی در استان فرهنگ و هنر این منطقه را در جامعه بیش از پیش معرفی می کند.
سیدحسن ناظر افزود: به دلیل گستره وسیع حوزه فرهنگ و هنر بازگرداندن هویت فرهنگی از وظایف همه دستگاه های اجرایی است.
وی تصریح کرد: نهادهای غیر رسمی یکی از ارکان موفقیت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری هستند که باید به آنها اعتماد کرده و شرایط را برای فعالیت و مشارکت بیشتر این نهادها مهیا کرد.
ناظر یادآورشد: بوشهر یکی از استان های برتر در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر در کشور است که صدا و سیمای مرکز بوشهر از آمادگی لازم برای معرفی فعالان این عرصه با همراهی اداره کل ارشاد برخوردار است.
وی عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز بوشهر همواره در انعکاس فعالیت ها با دستگاه ها هم قدم بوده و آمادگی دارد در ارتباط با برنامه های روز ملی خلیج فارس نیز اطلاع رسانی مناسب انجام دهد.
7212/6045

نظر خود را ثبت کنید