فکر , فرهنگ , خلیج فارس " />

معاون وزیر ارشاد:خلیج فارس محل صدور اندیشه ایرانی است

بوشهر-ایرنا- معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس نه تنها بستر تبادل کالا و تجارت بلکه محل صدور فکر ، فرهنگ و اندیشه ایرانی و سرشار از مروارید علم و هنر است.
به گزارش ایرنا، سید مجتبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: 10 اردیبهشت ماه به نام نامی خلیج نامگذاری شده و این بهانه مبارکی است تا قدر داشته ها و ثروت های ارزشمند کشور بیشتر دانسته شود.
وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین مناسبت مجموعه برنامه هایی را در استان های مجاور خلیج فارس در نظر گرفته که هم اکنون وزیر در استان هرمزگان و برخی از مجموعه وزارتخانه نیز در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر حضور پیدا کردند.
حسینی ادامه داد: در این زمینه طرح هایی در حال افتتاح و رویدادهایی در حال اجرا ست.
وی تاکید کرد: به جهت خاطرات تاریخی بلندی که از این سفره آسمانی و این دریای آبی در فرهنگ ما به یادگار مانده است باید این روز را گرامی بداریم.
حسینی ادامه داد: این پیشینیه باشکوه می تواند دستمایه آفرینش های امروزی در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی و هنری قرار گیرد و ایران را همچنان عزتمند به جهانیان معرفی کند.
وی ادامه داد: رویدادهای مهمی با تصحیح و توسعه در سال جاری پیش رو است و برنامه ریزی برای جشنواره های مختلف ملی و بین المللی در حال اجراست.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از رویکردهای مهم این وزارتخانه نگاه آمایشی است که براساس استعداد و استطاعت نواحی و مناطق مختلف برنامه های هنری اجرا شود.
وی گفت: براساس برنامه کلان وزیر ارشاد مبنی بر اینکه 'ایران تهران نیست' باید برنامه ها در نقاط مختلف استان ها به اجرا گذاشته شود.
حسینی اضافه کرد: رویدادهای فرهنگی هنری کشور باید بطور مجدد معایب و محاسن آنها شناسایی و در تصحیح آنها اقدام مناسب انجام شود.
وی یادآورشد: حمایت از هنرمندان نیز در بخش های مختلف برای توسعه و تسهیل کسب و کار هنری در حال پیگیری و اجرا است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموع حمایت ها در نهاد صندوق اعتباری هنر که یکی از موسسه های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بصورت مستمر در حال اجرا و سالانه روند بهبودی بیشتری نسبت به گذشته دارد.
وی بیان کرد: از جمله اقدام های شایسته این نهاد برگزاری تورهای تخصصی اصحاب فرهنگ در روستاها و شهرها در رشته های مختلف بصورت دیدار چهره به چهره است.
حسینی افزود: در این تورها مشکلات فعالان عرصه فرهنگ و هنر شناسایی و دسته بندی شده تا با واگذاری آنها به بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه زیری ها لحاظ شود.
وی ادامه داد: امسال جشنواره های بین الملی تئاتر عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان و همچنین جشنواره های موسیقی جوان، هنرهای تجسمی جوانان و موسیقی نواحی در نیمه نخست امسال برگزار می شود.
حسینی افزود: جشنواره بین المللی فجر نیز با دامنه وسیع تر و با کیفیت در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: اعتبارات سال 98 فراتر از 97 نیست به دلایلی که این مهم برای همه افراد در جریان امور واضح است.
حسینیگفت: آنچه که مهم است باید هزینه های اداری کاسته و صرفه جویی جدی صورت گیرد تا نوع تخصیص های که به هنرمندان تعلق می گیرد بر اساس میزان کاهش ها در هزینه های اداری توسعه پیدا کند.
7212/6045

نظر خود را ثبت کنید